
Rajoy descol•locat per les declaracions de Mas a Bloomberg
És "molt poc seriós" que Mas vulgui negociar la pregunta no entraré en "debats absurds" sobre la consulta que és il•legal i no se celebrarà, ha dit Rajoy des de Brussel•les
“Si em moc em maten”, és la frase que atribueixen a Rajoy alguns opinadors madrilenys i que explicaria la reacció de Rajoy, que ha vist com la FAES ha mobilitzat els seus per avortar qualssevol negociació amb Catalunya a través el “manifiesto”. Els lectors crèduls de La Vanguardia avui s’han llevat optimistes després de llegir a la portada del diari que “Mas accepta negociar la pregunta i la data de la consulta”, però l’alegria els ha durat poc perquè Rajoy ha trencat l’encanteri quan ha assegurat aquest dimecres que és "molt poc seriós" que el president Artur Mas es plantegi negociar amb ell la pregunta de la consulta, tancant així cap possibilitat de negociació.
Enèsim adéu a la tercera via."Abans volien preguntar per una cosa, i resulta que ara volen preguntar per una altra diferent o volen que jo digui de què s'ha de preguntar. No puc entrar en aquest joc perquè em sembla molt poc seriós", ha dit Rajoy en declaracions a la premsa des de Brussel·les.
El president espanyol ha assegurat que ell va saber la data de la consulta i les dues preguntes proposades "a través dels mitjans de comunicació" i "aquell mateix dia" va dir que "no es podia celebrar aquell referèndum i que no l'autoritzaria". Rajoy ha destacat que tant el Congrés dels Diputats com el Tribunal Constitucional també han negat la possibilitat d'una consulta a Catalunya, "com no podia ser d'una altra manera". "He de ser seriós, i fins que no sàpiga de què se m'està parlant, quedar-me amb el que he dit des del primer minut", ha assegurat Rajoy reiterant que "el referèndum és il·legal i no se celebrarà".
Mariano Rajoy ha repetit que "no se celebrarà un referèndum en contra de la sobirania nacional". "No perquè ho digui el president del govern, sinó perquè ho diuen les Corts, el Tribunal Constitucional i perquè és el poble espanyol el que ha de decidir què és Espanya", ha destacat. Rajoy ha explicat que "encara" no s'ha fixat una data per la reunió amb Artur Mas a la Moncloa, però que "segurament serà abans de l'estiu".