El Latinobarómetre revela que la Marca Espanya s’ensorra a Sud-Amèrica
Malgrat la portada onanista de l’ABC, la imatge d’Espanya ha caigut 20 punts en dos anys a Sud-Amèrica i la valoració de la qualitat democràtica del regne espanyol ha caigut en picat
La portada d’aquest dijous de l’ABC assegurava que Espanya ha recuperat la seva imatge exterior per les reformes i el retorn al creixement econòmic que consoliden la confiança mundial amb Espanya. Res més lluny de la realitat, dies abans de la portada d’autobombo el Latinobaròmetre, una macroenquesta realitzada a tots els països de Sud-Amèrica que té àmplia repercussió al EUA i gaudeix de gran prestigi perquè és independent ideològicament, revelava que el 2011 Espanya era el país amb millor imatge i que un 71% dels llatinoamericans tenien una bona imatge d’Espanya, però que el 2013 aquests només són el 51%.
No hi ha precedents en la caiguda de la imatge d’un país en tant poc tempsL’enquesta també mostra que la valoració sobre la qualitat de les institucions i de la democràcia espanyola ha perdut prestigi a marxes forçades, i ara només es valora una dècima per sobre de molts països sud-americans. Els argentins, uruguaians, veneçolans o equatorians consideren que la seva democràcia és millor que l’espanyola. La directora del Latinobarómetro, Marta Lagos, ha explicat a diversos mitjans de comunicació que no hi ha precedents d’una caiguda tan pronunciada en tan poc temps.