
Empat independentista a la capital de Catalunya
CiU i ERC empaten en intenció de vot a Barcelona amb un 11,1%, segons el baròmetre municipal
La consolidació de la majoria independentista a Barcelona es confirma, aquesta vegada amb les dades del baròmetre semestral que ha presentat l’ajuntament de la ciutat. Els dos grans líders del moviment sobiranista, CiU i ERC empaten amb un 11,1% d'intenció de vot a Barcelona. Els partits de Mas i Junqueras es distancien significativament de la resta de grups i la capital del país escenifica el seu suport al full de ruta nacional. Xavier Trias suspen però és el polític més ben valorat al costat del republicà Jordi Portabella, que donarà el relleu a Alfred Bosch a les properes eleccions municipals.
CiU i ERC lideren la intenció de vot a Barcelona
CiU i ERC empaten amb un 11,1% d'intenció de vot a la capital, segons les dades que s’han presentat aquest dimarts corresponents al mes de juny. Tots dos partits se situen a distància del tercer, ICV-EUiA, que obté una intenció de vot del 5,5%, seguida del PSC, amb un 2,6%, Podemos, amb un 2,2%, C's, amb un 1,5%, la CUP, amb un 1,4%, el PP, amb un 1,2%, i Guanyem Barcelona, amb un 0,6%.
Podemos i Guanyem Barcelona passen factura a la CUP i ICV
La CUP i ICV senten les conseqüències de la irrupció de Podemos i Guanyem Barcelona i perden 1,9 i 1,4 punts respectivament. Respecte al baròmetre corresponent al desembre, CiU perd 2,6 punts d'intenció de vot, mentre que ERC en guanya 3,6. Pel que fa al PSC, perd 2,5 punts d'intenció de vot. C's i PP perden quatre dècimes cadascun, mentre Podem i Guanyem Barcelona apareixen per primer cop al baròmetre municipal.
Els problemes dels Barcelonins
L'atur i les condicions de treball se situa com el problema més greu pels barcelonins, seguit dels problemes econòmics i de la inseguretat. El 58,9% dels enquestats creu que la situació actual de l'economia a la ciutat és dolenta o molt dolenta, mentre que un 21,3% creu que és bona o molt bona i un 16,3% normal o regular. El 54,1% declara que la situació de l'economia familiar ha empitjorat en l'últim any, mentre que un 35,8% afirma que està igula i un 9% que ha millorat.