Wert aparta de l'ESO els alumnes amb dificultats
El Consell Escolar de Catalunya aprova un dictamen a favor de l'avantprojecte de llei de formació i qualificació professional de Catalunya i critica l’orientació del model espanyol
Barcelona (ACN).- El Consell Escolar de Catalunya ha criticat el model de FP bàsica impulsat pel ministre ultraespanyolista José Ignacio Wert perquè, assegura, està pensat com a "mecanisme que aparta determinats alumnes amb dificultats del sistema educatiu abans de finalitzar l'escolarització obligatòria". El Consell també ha aprovat el dictamen a favor de l'avantprojecte de llei de formació i qualificació professional de Catalunya, on aprofita per criticar l'orientació de l'FP promoguda pel govern espanyol.
El dictamen considera que l'avantprojecte de llei català "impulsa un salt qualitatiu important" de l'FP, que considera fonamental per a la formació de les persones i per donar resposta a les necessitats de les empreses i l'activitat econòmica en general del país. El dictamen del Consell recomana que es tingui en compte la veu dels alumnes, pares i professorat, així com dels centres privats, i que es fomenti la formació continuada del professorat i el seu vincle amb les empreses. També es demana que es creï la figura del tutor, sobretot per als alumnes de grau mitjà i menors d'edat. Per últim, el consell suggereix que hi hagi molta flexibilitat i diversos itineraris, com estudis a distància, semipresencials o reconeixement acadèmic i de competències. També es vol que els alumnes i professors d'ESO i Batxillerat tinguin més coneixement de l'FP.