UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 3649 Carod i Antich acorden refundar l'Institut Ramon Llull perquè hi tinguin cabuda Catalunya, les Illes i Andorra ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Carod i Antich acorden refundar l'Institut Ramon Llull perquè hi tinguin cabuda Catalunya, les Illes i Andorra

Carod-Rovira ha manifestat la seva voluntat que també hi pugui participar la Generalitat Valenciana

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, s?ha reunit aquest migdia amb el president del Govern de les Illes Balears, Francesc Antich, amb qui ha acordat refundar l’Institut Ramon Llull (IRL) per tal que hi tinguin cabuda el Govern de la Generalitat, el de les Illes Balears i també el d?Andorra. Això s’'estudiarà conjuntament amb el Ministre de Cultura andorrà, Juli Minoves, amb qui Carod-Rovira i Antich s’han posat en contacte avui mateix.
ramon llull irl
Comparteix
   

Segons ha destacat el vicepresident, es tracta de trobar, sota la màxima figura intel.lectual que és l'Institut Ramon Llull (IRL), la millor formula jurídica perquè els tres governs puguin participar en el nou organisme cultural que ha de seguir treballant per la projecció de la cultura catalana.

Durant la reunió, que ha durat més d’una hora, el vicepresident de la Generalitat i el president del Govern de les Illes Balears han acordat que mantindran abans de final d’any una reunió de treball durant la qual analitzaran aquesta refundació de l’IRL, després que s’hagin estudiat a fons les millors fórmules jurídiques, així com la millor solució institucional. Josep-Lluís Carod-Rovira ha destacat que aquest replantejament de l’Institut permetrà donar més força a la projecció de la cultura catalana i en aquest sentit ha manifestat la seva voluntat que també hi pugui participar la Generalitat Valenciana. Serà la millor expressió que aquest Institut serà de tots.

En aquesta línia, el vicepresident i el president balear han coincidit a fer una valoració positiva de l’èxit de la nostra llengua i la nostra cultura a la Fira del Llibre de Frankfurt, gràcies a la col•laboració dels governs d’Andorra, les Balears i Catalunya. Durant la reunió també s’han analitzat qüestions d’interès mutu entre Catalunya i les Illes Balears amb la finalitat de ‘treballar conjuntament en iniciatives compartides en el terreny de la quotidianitat’. Alguns d?aquests punts comuns són la Llei de Barris del Govern català ‘en el qual ha mostrat especial interès el Govern de les Illes Balears’, la Llei de Mitjans Audiovisuals o també les polítiques en matèria de territori i paisatges. En aquests àmbits, que s’aniran perfilant en els propers mesos, la voluntat és que hi hagi una relació constant de treball.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.