Les televisions locals recrearan el 1714
1714, la Guerra a comarques’, serà la nova sèrie que resseguirà l'empremta de la Guerra de Successió al territori
El proper 10 de setembre, vigília de la Diada, arriba a les televisions locals ‘1714, la Guerra a comarques’, una sèrie de la xarxa de televisions locals que mostra com la pràctica totalitat del país va viure la Guerra de Successió, a través d’un recorregut pels principals escenaris dels fets i del testimoni d’investigadors i historiadors locals. A més de seguir l’escalada militar, la sèrie acostarà als espectadors, a través de recreacions dramàtiques, personatges que van jugar un rol destacat en els esdeveniments com ara Bac de Roda, Antoni de Villarroel, o l’espia Marianna de Copons, responsable de filtrar des d’Alella informació estratègica als partidaris de Carles III. La sèrie constarà de 10 capítols, cadascun dels quals se centrarà en una o diverses comarques on el conflicte va deixar un rastre ben visible
Les televisions locals, al capdavant d’un projecte d’interès nacional‘1714, la Guerra a comarques’ és una producció de La Xarxa que ha comptat amb la participació d’una desena de televisions locals i el suport del Tricentenari. La sèrie s'ha presentat aquest dimecres en roda de premsa, en què han intervingut el conseller delegat de La Xarxa, Francesc Pena; el comissari de la commemoració del Tricentenari, Miquel Calçada; i el director de VOTV, Albert Jordana.
Francesc Pena ha posat en valor "la vocació local" del projecte, mentre que Miquel Calçada ha elogiat l'esforç d'aquesta producció per divulgar la història del país al segle XVIII, "una tasca gens fàcil", ha puntualitzat. De la seva banda, Albert Jordana ha remarcat que es tracta d'un "projecte col·lectiu", que ha recollit les aportacions de diferents canals locals.