
Guia pràctica imprescindible per anar a la V
Et donem les claus jornada històrica de demà a Barcelona
Demà la capital de Catalunya afronta un repte mai vist a cap capital europea. Milers i milers de persones arribades de tots els racons del territori desembarcaran a Barcelona per formar la Via Catalana 2014. Per tal de garantir el bon funcionament de la jornada i contribuir en la vostra comoditat des del directe.cat us presentem una sèrie de recomanacions imprescindibles per a tots aquells que sereu a la V. No oblideu posar l'estelada al balcó abans de sortir de casa!
Com arribar: Transport i mobilitatDemà arribaran a Barcelona més de 2.000 autocars i 1.000 vehicles particulars. És per això que l’Ajuntament de Barcelona i Ara és l’Hora desaconsellen l’ús del cotxe i recomanen el transport pùblic.
Si veniu en cotxe, procureu compartir-lo amb altres assistents per omplir el màxim de places i contribuir a reduir el nombre de vehicles. Podreu seguir el trànsit a través del hastag #transit11s o l'usuari @BCN_mobilitat. Es recomana que aparqueu el cotxe fora del centre de la ciutat o a les ciutats del voltant de Barcelona i accediu al centre amb transport públic. Recordeu que demà Petrolis Independents tindrà la benzina més barata del principat.
La xarxa de metro funcionarà amb les mateixes freqüències que un dia laborable i es reforçarà amb personal d’atenció al públic i seguretat. Renfe també reforça els serveis i entre les 13:00 i les 17:00 hores, i a partir de les 19:00, circularan els serveis habituals d’un dia laborable. Les línies metropolitanes de FGC donaran servei com a laborable durant tot el dia. Les dues xarxes del tramvia també reforçaran el seu servei i durant la tarda oferiran freqüències de pas d’un dia laborable. La xarxa de bus quedarà alterada, informeu-vos al web de TMB
A quina hora hem d’arribar i fins quina hora hi hem d’estar?
Ara és l’hora recomana arribar a Barcelona abans de les 14:00h. Per repetir l’èxit del 2013 es demana la mateixa puntualitat responsable que l’any passat: cal que tothom sigui al seu tram a les 16:00h per poder començar a formar el mosaic. Al vostre tram el coordinador o coordinadora i 35 voluntaris us orientaran i us col·locaran a lloc.
Per poder fer la foto aèria i ensenyar al món la nostra mobilització cal que tothom estigui ben bé una hora en el seu tram a partir del tret d’inici (17:14). Per tant es demana a tothom que es quedi al seu lloc fins, com a mínim, les 18:15. Tanmateix, es recomana que seguiu el desenvolupament de l’acte a través de les pantalles i la ràdio.
Com puc estar informat?
La xarxa telefònica de Barcelona es reforçarà tot i així es preveuen col·lapses, especialment pel que fa a la xarxa 3G que, molt provablement caurà. És per això que l'opció més fiable per estar informat en tot moment és la ràdio. Podeu sintonitzar Catalunya Ràdio (102.8), RAC 1 (87.7) o La Xarxa (91.0), aquestes emissores retransmetran l’acte en directe. Feu servir un transistor tradicional o bé el mòbil (només si té aquesta funció sense necessitat d’utilitzar dades (3G)!!! , com hem dit segurament no hi haurà prou xarxa mòbil)
Segurament no podreu utilitzar les xarxes socials a l’hora punta de la tarda, però si durant el dia. Es recomana que pengeu les vostres fotos de la diada i les vostres impressions a partir de les 20:14 quan Ara és l’hora revelarà un hastag - de moment desconegut- que pretén ser Trending Tòpic Mundial.
Per seguir el desenvolupament de la mobilització durant el dia podeu seguir #InfoV - un hastag informatiu que ja funciona avui- i #UnitsPel9N el hastag proposat per Ara és l’hora que recull les piulades de la jornada.
Ara és l’hora també ha llençat una aplicació per a mòbils i tauletes (Android i Iphone) que amb notícies, agenda i notificacions.
El meu tram. I si no tinc tram?
Assegureu-vos que sabeu quin és el vostre tram abans de sortir de casa i com arribar-hi. Si us acompanyen persones que no s’han inscrit es recomana que s’inscriguin prèviament. En cas que el vostre tram estigui totalment ple i aquestes persones no es poden inscriure al mateix tram que vosaltres, es recomana que s’inscriguin igualment, a qualsevol tram. És important tenir el màxim de persones inscrites, no ens podran dir que érem menys!
Consells de seguretat
Si aneu a la V amb nens petits, poseu-los una targeta identificativa amb el vostre telèfon i tram.
Si veieu algun incident aviseu ràpidament als voluntaris del vostre tram, mantingueu la calma i, si la situació ho permet, feu fotos o vídeos de l’incident per poder facilitar la feina als Mossos. Sobretot, no respongueu a qualsevol insult o provocació de grups de fora la mobilització.
Si la provocació sorgeix de dins mateix de la concentració, allunyeu-vos d’allà on sorgeix, de forma calmada, sense precipitació, per tal que quedi al descobert i deixant obert un pas per a l’accés dels cossos de seguretat.
Porteu roba fresca i còmoda. Porteu aigua i beveu-ne sovint. Tot i que és un dia de festa, feu un àpat lleuger i eviteu l’alcohol, el cafè i el tè
Hi ha un espai per a persones amb mobilitat reduïda?
L’organització aconsella el tram 43 -prop de plaça Espanya- a les persones amb mobilitat reduïda, ja que serà més ample. Tot i així totes aquelles persones que tinguin una mobilitat reduïda i vulguin anar acompanyats dels seus familiars o amics als trams del seu territori ho poden fer lliurement. La diada serà una festa i tothom ha de passar-la amb els seus. Tot i així es recomana a les persones amb una mobilitat reduïda i als seus acompanyants que arribin a les 15:30 al seu tram per tal d’assegurar la seva comoditat.
+ informació: al web d'Ara és l'hora, podeu trobar el dossier del participant aquí
El directe.cat serem a l'estand número 15 de la Fira d'Entitats, a Arc de Triomf, no oblidis passar-nos a veure!
Notícies relacionades
- La volta al món en una V 08.09.2014.
- Compte enrere per la diada: les grans capitals del món fan la seva V 29.08.2014.