UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 3679 Noah Gordon escriu una carta d'amor a Catalunya i el món del vi en la seva última novel·la ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Noah Gordon escriu una carta d'amor a Catalunya i el món del vi en la seva última novel·la

El segell Roca Editorial també reeditarà tota la seva obra anterior, amb l'excepció de l'"Últim jueu"

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Noah Gordon, un dels escriptors que ha recollit un important prestigi internacional amb obres com 'El metge', acaba de publicar una novel·la ambientada a Catalunya i les terres del Penedès, 'El celler' (Roca Editorial), sobre el món del vi. L'escriptor ha donat a conèixer el seu últim treball a la capital catalana però la presentació mundial es farà demà dimarts a Vilafranca del Penedès, durant un acte que comptarà amb l'actuació de castellers i la companyia de teatre Els Comediants. Aquesta novel·la va començar a prendre forma en el moment en què l'escriptor va trepitjar Catalunya i l'estat espanyol pels volts del 1990 i va degustar els seus vins. Poc a poc va anar creixent el seu interès per aquest món que li era del tot desconegut fins arribar a convertir-se gairebé en una 'obsessió', segons ha explicat el mateix autor.
noah gordon escriptor
Comparteix
   

Catalunya cada cop és més present a les novel·les d'escriptors internacionals. Aquest és el cas de l'última novel·la de Noah Gordon, 'El celler' (Roca Editorial). Les visites a bodegues, el contacte amb la gent que hi treballa i la documentació sobre el període en què volia escriure van teixir la base d'aquesta última novel·la, protagonitzada per Josep Álvarez, un pagès català que es veu obligat a fugir a França després de participar en un complot polític en contra de la seva voluntat. Allà treballa amb un vinicultor, que li descobrirà el món del vi.

Gordon ha explicat que la història és en part fruit de la seva imaginació però que també s'ha servit del model de petita família de pagesos dels Estats Units i de Catalunya. Sobre aquest últim aspecte, l'autor d''El metge' ha afirmat haver intentat que la història sigui 'un producte de la cultura catalana', tot dient que els catalans tenen 'ètica laboral, treballen dur' però també saben 'relaxar-se' i 'passar-s'ho bé'.

Com en la resta de novel·les, Gordon s'ha documentat per situar l'obra en el període que més li interessava i de fet un dels esdeveniments que més el van captivar va ser la plaga de la fil·loxera i l'assassinat del general Prim, un fet que des del seu punt de vista presenta algunes semblances amb el del president J. F. Kennedy, ja que molts detalls continuen sense haver-se aclarit.

L'escriptor, que va treure el primer lliure l'any 1965 amb 'El rabí', ha assegurat no pensar en les reaccions de la crítica, perquè si ho fes, 'em tornaria boig'. El que intenta és 'escriure el llibre que m'agradaria llegir' i esperar que els lectors tinguin una bona experiència al fer-ho. Per aquesta ocasió, va lliurar el manuscrit a experts del món del vi per tal de comprovar la rigorositat del que estava explicant.

Pel que fa a una possible pel·lícula basada en 'El celler', l'autor ha explicat que de moment és massa d'hora per a rebre ofertes però que seria una bona pel·lícula de fer i amb molta menys complexitat que la història d''El metge', que sí que farà el salt al cinema.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Niki fletxa BDN
24 d'octubre de 2007, 03.45 h

Si però al seu llibre "L'últim jueu" diu unes bestieses teribles. Esfot a parlar d'Espanya i que Catalunya ja hi era pel mig allà al 1300 i bestieses semblants. I això que se suposa que el paio s'ha iunformat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.