UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.145' ) WHERE id_article = 36892 Les autonomies deixen sol Montilla en la compareixença al Senat ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2026 11:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Les autonomies deixen sol Montilla en la compareixença al Senat

Cap president autonòmic del PP i només tres del PSOE hi assistiran

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Cap president autonòmic del PP i només tres del PSOE han confirmat la seva assistència el pròxim dilluns al Senat, segons fonts de la cambra, quan el president de la Generalitat, José Montilla, defensarà la reforma de la Llei Orgànica del Tribunal Constitucional (LOTC) davant la Comissió General de les Comunitats Autònomes. Tot i que hi estan convocats –a la Comissió hi participen les CCAA i el govern espanyol- els barons territorials del PP i bona part dels presidents del PSOE han optat majoritàriament per enviar-hi els seus consellers de Presidència. En canvi sí que hi seran els socialistes Francesc Antich (Balears), Guillermo Fernández Vara (Extremadura) i Vicente Álvarez Areces (Astúries).

Comparteix
   

Montilla assistirà a la cambra alta acompanyat del vicepresident Josep Lluís Carod-Rovira i el conseller Joan Saura. També serà al Senat el president d'ERC, Joan Puigcercós i la plana major de la política catalana a Madrid. El president de CiU, Artur Mas, ha anunciat que no hi assistirà però hi enviarà Francesc Homs i Josep Maria Pelegrí. Per part del govern espanyol hi assistirà el vicepresident Tercer del govern espanyol, Manuel Chaves.

Segons fonts del Senat, aquest divendres a la tarda no havia confirmat l'assistència cap dels presidents autonòmics del PP i només tres del PSOE. A canvi, molts governs hi envien consellers de Presidència o de Justícia i Interior.

D'aquesta manera, ha confirmat la seva presència la consellera de Presidència de la Junta d'Andalusia, María del Mar Moreno, el conseller de Presidència del govern de Cantàbria, Vicente Mediavilla, la portaveu de la Generalitat Valenciana i consellera de Justícia i Administracions Públiques, Paula Sánchez de León.

També hi serà el conseller de Presidència del govern d'Aragó, Javier Velasco, el conseller de Presidència, Justícia i Interior de la Comunitat de Madrid, Francisco Granados, i el conseller d'Interior i Justícia de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco.

La Comissió General de les Comunitats Autònomes, presidida pel socialista Joan Lerma, està formada pels presidents autonòmics i representants del govern espanyol, i és l'únic òrgan del Senat on es permet que totes les intervencions es facin en les llengües cooficials. Montilla farà la seva intervenció en català, i també hi podran prendre la paraula els altres membres que ho desitgin.

La renovació dels quatre membres del TC escollits pel Senat està bloquejada des del 2007, quan les CCAA del PP van presentar dos únics candidats: l'expresident del Tribunal Suprem i del CGPJ Francisco Hernando, i l'exportaveu del CGPJ Enrique López.

Els socialistes els rebutgen argumentant que es tracta de dos perfils massa escorats a la dreta, i el PP es nega a proposar uns altres noms que puguin obtenir el suport de les tres cinquenes parts de la cambra necessàries per a la seva elecció.

Montilla compareixerà davant la Comissió General de les Comunitats Autònomes del Senat per demanar la renovació dels quatre magistrats del TC escollits per la cambra alta, i defensar la reforma del Tribunal que reclama la resolució pactada al Parlament pel Tripartit i CiU.

Entre els punts que inclou aquesta iniciativa destaca el cessament en sis mesos dels magistrats amb el mandat caducat, però també l'establiment d'una majoria mínima de vuit magistrats per dictar sentència sobre estatuts. A més, demana un termini màxim de deliberació del TC, encara per determinar, i la inhabilitació de l'alt tribunal per emetre sentències interpretatives.

Fins ara el PSOE i el govern espanyol han acollit amb cautela la proposta catalana. El president José Luis Rodríguez Zapatero va apuntar davcant l'executiva del PSOE i el Congrés que estava disposat a 'estudiar' la proposta de reforma del TC. CAldrà veure quines són les directrives del grup del PSOE al Senat quan es discuteixi el text.






COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
24 de maig de 2010, 14.01 h

Ni ells el volen? Doncs "no hai nada mas qui dicir"!

Visca la Constitució Catalana!
Visca la llibertat!
Visca Catalunya Estat!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
JOFRE fletxa BCN
23 de maig de 2010, 13.45 h

#10 S'entén que ataqueu a CIU pq són els únics que defensen Catalunya en la seva totalitat sense tenir en compta lñes ideologies del segle XIX. Passareu a la Històri per haver intentat vendre el país a España a canvi de quatre cadires. I la INDEPENDÈNCIA, us agradi o no, arribarà amb un projecte liderat per un partit de centre-dreta o no arribarà mai. Perquè sense el concurs de lempresariat és impossible en democràcia aconseguir la segregació pacífica. I al sector empresarial no l... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
23 de maig de 2010, 13.03 h

Constato que en aquesta secció hi treballen a ple rendiment beneficiaris del conegut "CLIENTILISME".


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
23 de maig de 2010, 10.37 h

#6 I amb convergència T A M P O C. L'únic que podem aspirar amb vosaltres, és coalició amb el PP o els sociates. En altres paraules, submissió a l'amo feudal i caciquista que es diu ecspanya, a la qual vosaltres com a dignes criats de lliurea, però criats al capdavall al seu exclusiu servei, només feu que trair Catalunya. No teniu dignitat ni orgull.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 34
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
23 de maig de 2010, 10.21 h

#2 Nen, Tens tota la raó. Mai tan ben dit !!! Només tenen afany desmesurat de poder.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 18
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Laura Timoneda fletxa Artesa de Segre
22 de maig de 2010, 18.52 h

Que mal educats aquests espanyols! No quan te n'acomiades et fan cas. Adéu marrecs!


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
22 de maig de 2010, 18.04 h

-les autonomies deixen sol en Montilla durant la compareixença. No 'en la'


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jofre fletxa Barcelona
22 de maig de 2010, 14.50 h

SENSE CONVERGÈNCIA MAI NO HI HAURÀ INDEPENDÈNCIA. FIQUEU-VOS-HO AL CAP D'UNA VEGADA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
A Llop fletxa Reus
22 de maig de 2010, 14.03 h

El problema és que el joc és el mateix, i a més això d'anar a parlar a Madrit sembla que qui sap a què però mai a servit de res. I la història està plena de precedents però no els hi fan cas i sempre estem ensopegant allà on molts hi han deixat la pell, No se sap ben bé per a què tampoc, confien que ara els hi diran que sí al federalisme pensant que els seus predecessors no van viure en un bon moment per instaurar-ho i que ells ara si que ho podran fer. Doncs ja ha quedat prou demos... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
ARA, ERC fletxa Lleida
22 de maig de 2010, 13.33 h

Una demostració mes que no hi joc per a Catalunya dins d'Espanya. Una befa mes a tots els catalans que encara creuen amb la claudicació que els proposa CiU i PSC amb l'Estatut. Ara li toca a MONTILLA i ahir va ser el MAS.
Només cal fe el pas endavant i saltar barrera mental i colonial que representa per Catalunya pertànyer al estat espanyol i els seus aliats MAS i MONTILLA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 23
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.