directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 10:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas situa les plebiscitàries com l'única "consulta definitiva"

El president presenta la consulta alternativa i es posa a disposició del partits per configurar una llista conjunta, l’únic instrument que ens queda, dependrà dels partits polítics.

Comentaris 45  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

ACN- El president de la Generalitat, Artur Mas, ha garantit que el 9-N hi haurà "locals, urnes i paperetes" d'acord amb "marcs legals preexistents", acollint-se a la competència que té la Generalitat de foment de la participació ciutadana. Mas ha confirmat que la consulta no es podrà celebrar d'acord amb el decret de convocatòria que va signar el 30 de setembre, però ha subratllat això no vol dir que els catalans no puguin votar el 9-N i pronunciar-se, ha dit, sobre la pregunta pactada. Ha explicat que caldran 20.000 voluntaris i la col·laboració d'entitats i ajuntaments, però els locals seran tots de la Generalitat. Es crearà un consell general de participació i el recompte es farà el 10 de novembre.
La consulta definitiva: llista conjunta amb programa conjunt

El president Mas ha situat aquest dimarts unes eleccions plebiscitàries com l'única "consulta definitiva" encara que s'hagi pogut celebrar el 9-N tal i com estava pensat inicialment, i s'ha posat a disposició dels partits per configurar una llista conjunta. "Un país seriós que vulgui que un procés així s'entengui bé a nivell internacional només es pot fer després d'haver passat per un referèndum", ha avisat Mas. El president ha reconegut que aquest és un escenari que esta "més verd que madur", perquè no és un concepte acceptat per la resta de partits, però ha insistit que és l'instrument que "més temen a Madrid".
 “No està madur, però no vol dir que no pugui acabant madurant”, ha dit el president que ha afegit que a partir d’avui s’obre una etapa nova, el 9-N la gent participarà votant i caldrà veure si la consulta definitiva la fem amb l’únic instrument que ens queda, les eleccions amb llista conjunta i programa conjunt, dependrà dels partits polítics. 

El consens s’haurà de recuperar en algú moment a Catalunya o no ens en sortirem bé.

E president ha dit que “no assenyalaré ningú perquè no té cap sentit per part del president de Catalunya”. “És conegut el compromís del Govern sobre que el poble de Catalunya sigui consultat sobre el seu futur polític. la baula està desencaixada però no trencada i es pot tornar a encaixar. Els partits polítics poden ser part de la solució o ser part del problema i ells decideixen el paper que volen tenir. La consulta no es pot considerar definitiva, la única manera de fer la consulta definitiva són unes eleccions amb candidatura conjunta i programa conjunt i si es treu majoria absoluta el referèndum està guanyat. Estic a disposició del partits.”, ha dit el president Mas.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#45
M.Artell fletxa Espanya? Un chamizo miserable con ínfulas de imperio, que por mucho que hable, nadie se toma en serio.
18 de novembre de 2014, 10.06 h



#37 Piltrafeta estrafeta mental : qui recony vols que es llegeixi tot el llarguíssim reguitzell de ridiculeses analfabetes que escrius? Com no sigui algú que s'hagi criat al mateix puticlú que tu . . .

A més, ho escrius quan ja només un parell de lectors, i encara, de p. casualitat venim a aquesta pàgina. Ets tan penós, pobret, que fas cagar de riure.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#44
SO4H2 fletxa Espanya? Un chamizo miserable con ínfulas de imperio, que por mucho que hable, nadie se toma en serio.
18 de novembre de 2014, 10.02 h




#43 Pensar ? . . . tuuuuu????!!!!

Apa, apa, no fanfarronegis, nano !!



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#43
16 d'octubre de 2014, 12.49 h

#41

Y yo que pensaba que estabas hablando de la relación CIU-ERC ó ERCIU
Se quieren y se odian, se ven y no se soportan.
Una pareja que aparenta una cosa pero en realidad es otra. (eso se llama hipócritas!)
Anda que no tuvieron oportunidad antes de empezar el primer tripartit. Pero ERC quiso desmarcarse después de 23 años de gobiernos del ladrón de ladrones y padre del catalanismo SR. Pujol. Y lo hizo voluntariamente. Nadie le obigó a prescindir de CIU

Tu crees que se quieren? Yo ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#42
16 d'octubre de 2014, 12.40 h

#40

Casi mejor te escribo en la lengua de Cervantes. Si no te importa.
Por cierto, de tranquilos estamos y mucho. Fijate que nos hacen caso, nos reunimos un domingo en la Plaza Catalunya y l'Artur el lunes anula la Consulta #9N y rompe el pacto soberanista. ;-)

Nadie impide que los del #NYAP se vayan de costellada o butifarrada. Lo que mejor les apetezca Faltaría PLUS . (Aunque para los del colesterol alto no les conviene mucho el cordero).
Y nos han estado vendiendo la moto que si no les de... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#41
Gemm fletxa hospitalet de llob
16 d'octubre de 2014, 01.55 h

La relació Catalunya España ja es imposible del tot!
Es la fi d'una relació imposible.
No ens volen com ha entitat, ni com a llengua ni com a cultura.
No som la seva colonia.
Es la definitiva.
Ja cal que España es faci la idea.
El futur està escrit.
A la fi.
Adeu!
Per a o per b ho aconseguirem I haviat.
Malgrat molts creguin que no.
QUAN AVANS ES FACIL LA IDEA MILLOR.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#40
3 -vaya fletxa Barcelona
15 d'octubre de 2014, 20.14 h

#37
Si es es un 9Nyap? por que los contrarios a la consulta la están intentando devaluar?, por que ya están llamado al boicot? por que estan enfocando su esfuerzo en que la gente no vaya a votar y a no participar? Por que la FAES ya esta llamando al boicot? Por que no quieren que la gente participe? por que principalmente son los partidos tradicionalmente unionistas ICV, UDC, C's, PP, PSC.......... no quieren esta cosa que no se sabe que es? si es un simulacro, una costellada, una butifar... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#39
2 -vaya fletxa Barcelona
15 d'octubre de 2014, 19.56 h

#37

"El estatuto del Montilla", era el que se cargaron, cepillandolo y dejandolo limpito en el congreso y posteriormente en el constitucional.
Ese estatuto inicialmente era el de Maragall y posiblemente, ese estatuto en su día tal cual salio del Parlament, sea algo que a día de hoy muchos se den cuenta que no estaríamos como estamos si no le hubieran pasado el cepillito, ni lo hubieran dejado tan pulidito, los que esos días se reían y regocijaban o recogían firmas contra lo catalanes, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#38
vaya fletxa Barcelona
15 d'octubre de 2014, 19.51 h

#37
Democracia y legalidad legalidad y democracia.
Para mi en mi opinión la democracia va primero.
Por que Porque la democracia se sustenta en que todos asumimos que somos iguales, mismos derechos y mismas obligaciones.
A partir de ese reconocimiento básico de que tu tienes el mismo derecho que yo y que tu tienes las mismas obligaciones y deberes que yo y que yo tengo el mismo derecho que tu y que yo tengo las mismas obligaciones y deberes que tu; entonces nos sentamos debatimos, hablamos y... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#37
15 d'octubre de 2014, 10.24 h

#29 #30 #31 #32 Fins i tot en una tertúlia dels teus com a Catradio o a tv3 et farien fora al mig minut degut a les tevés vomitades i insults. Pobret, la teva atròfia mental nacionalista és d'estudi. . Quan apreguis educació avisa'm,. Keep Calm and don't throw up.

Contestaré al #26, amb el que estic a les antípodes políticament, però podem debatir sense insultar-nos

Ho sento però sinó hi ha LEGALITAT no pot haver DEMOCRÀCIA i a l'inreves també serveix. Això de a veure qui l... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#36
14 d'octubre de 2014, 21.06 h

#34

http://economia.elpais.com/economia/2014/10/13/actualidad/1413227302_641453.html

anda lee un poco de eso que tanto fardas de tu falsa españa


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.