directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 6 de maig de 2024 21:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Joan Majó no continuarà dirigint la Corporació perquè el seu càrrec tindrà "menys competències"

L'exministre socialista abandona el timó de la nova Corporació

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El director general de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Joan Majó, ha parlat sobre el seu futur a la Corporació i ha reconegut que estaria 'encantat' de seguir-hi, però 'no en la figura de director general', perquè aquest nou càrrec tindrà 'menys competències'. I ha afirmat que, en aquest sentit, no serà candidat en el concurs públic. Majó ha destacat la importància de la nova Llei de la Corporació, aprovada fa poques setmanes al Parlament, perquè ratifica 'plenament' la necessitat del servei públic audiovisual. Majó considera que aquest sector compleix la feina d'oferir una informació objectiva i rigorosa, d'opinió plural, d'entreteniment de qualitat i 'no degradador' i la possibilitat que tothom pugui escoltar i veure ràdio i televisió en català.
joan majó
Comparteix
   

Majó ha començat el seu discurs fent una reflexió sobre el camí que ha de seguir la nova Corporació i quins són els reptes a afrontar. En aquest sentit, ha explicat que durant els 25 anys de la CCRTV hi ha hagut 'excel·lència en el producte però no en la seva gestió' i ha assenyalat que 'ara' és el moment per aconseguir qualitat en ambdós aspectes. Unes declaracions que ha pronunciat aquest dimecres en el col·loqui que organitza el Fòrum Nova Economia a Barcelona.

Majó ha apel·lat a tota una sèrie de reptes per arribar a aquests objectius. En primer lloc creu que la CCMA s'ha d'adaptar als nous hàbits de consum dels productes audiovisuals, i 'definir' quin és el tipus de servei públic que ofereix.

Una segona línia que ha plantejat Majó és que la CCMA ha de deixar de pensar que tan sols és una ràdio i televisió, i anar més enllà i definir-se com una 'empresa productora de continguts', els quals desprès s'han de poder distribuir a través de totes les plataformes possibles. Això suposa tres grans eixos de canvi; Internet; la televisió digital i la recepció amb mobilitat dels continguts, com són els Ipods o telèfons mòbils.

Uns canvis 'influenciats' per la digitalització dels continguts, la qual cosa ha tingut conseqüències immediates com són augmentar la qualitat i la quantitat; permetre la interactivitat i la sincronia.

Un tercer punt a tractar en aquest nou camí és saber 'gestionar adequadament' els recursos, ha afirmat, perquè hi pot haver 'el perill' de que l'opinió pública comenci a plantejar-se si té sentit que hi hagi un servei públic, la qual cosa pot 'contaminar' als governs i parlaments de 'sospitar' que aquest pugui ser 'un pou sense fons'.

Una darrera preocupació és la 'consciència' de que com a empresa de serveis públics el capital del qual es nodreix és 'humà', perquè tot depèn de la capacitat de les persones que treballen a la Corporació. En aquest sentit, ha dit, que la millora i l'aprofitament de la qualitat dels recursos humans és la base de la competitivitat de cara el futur. Majó ha apuntat que aquesta era una de les mancances que hi havia a la fins ara CCRTV, perquè no hi havia una adequada gestió de la formació, del reciclatge, de la incorporació de talent i de l'aprofitament del mateix, així com de la motivació.

Majó ha finalitzat la seva intervenció dient que la nova llei de la CCMA li dóna més autonomia, perquè tal com ha explicat ell serà el darrer director general nomenat pel Govern, ja que a partir d'ara el Parlament escullirà un consell d'administració qui serà el responsable de seleccionar el nou director general. Una autonomia que ha assegurat que farà la seva gestió interna una mica més 'complexa'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Feijóo supera el casting com a tertulià de xou d’impacte

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.