
L’entorn de Ciudadanos li fa el llit a Rosa Díez
El successor del depurat Sosa Wagner, el nou eurodiputat d’UPyD Enrique Calvet, acusa Díez de portar el partit “a la catàstrofe” just quan Ciudadanos busca un acord amb el partit de Díez
Rosa Díez no se’n surt, el tuf d’autoritària l’empaita i l’alè de Ciudadanos al clatell també. Després de la trifulga monumental amb l’eurodiputat dimitit Sosa Wagner, que va acusar la líder d’UPyD de “pràctiques autoritàries” i insistir amb la necessitat de pactar amb Ciudadanos arrel de la patacada electoral d’UPyD a les eleccions europees, el relleu de Sosa Wagner ha fet públic que està convençut que l’actual equip de direcció, liderat por Rosa Díez, està portant el partit "a la catàstrofe". La notícia arriba quan Ciudadanos està pressionant UPyD per arribar a un acord cara les properes escomeses electorals i quan Rosa Díez ha vetat la figura de Jordi Cañas per arribar a qualssevol acord amb el partit de Rivera.
Jordi Cañas, un escull en l’acord d’UPyD i CiudadanosDíez qüestiona que l’ exdiputat i exportàveu de Ciudadanos, Jordi Cañas, imputat per frau fiscal, continuï a l’executiva del partit de Rivera com a vocal, amb veu i vot, i que la direcció del Ciudadanos sostingui que Cañas, encara que sigui condemnat per la justícia, no serà apartat del partit amb l’argument què el seu cas no seria per un cas de corrupció política sinó per una cosa prèvia a la seva activitat política.
Les declaracions del nou eurodiputat d’UPyD, un míssil a la línia de flotació de Rosa Díez
Albert Boadella i altres fundadors de Ciudadanos amb un peu a UPyD, han manifestat públicament la preferència per un acord entre UPyD i Ciudadanos, però sembla que el protagonisme de Rosa Díez topa amb el de Rivera i ho fa gairebé impossible, d’aquí els moviment per destronar Díez o minorar el seu poder dins el partit que lidera. En aquest sentit cal entendre les declaracions del nou eurodiputat d’UPyD que ja reclama un Congres extraordinari i urgent com a "revulsiu” a la formació.