Ciudadanos compara els catalans que voten amb els nazis
Carolina Punset titlla el seu pare, Eduard Punset, de nazi al comparar les "multituds al carrer" dels catalans amb les congregades per Franco, Hitler i Mussolini
El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha demanat als fiscals que "facin la seva feina" i "obeeixin el codi deontològic" i no les "trucades d'aquells que es reuneixen perquè no s'actuï" per aturar el procés participatiu. En un acte sota el lema 'Amb la democràcia no es juga', el líder de C's ha criticat Rajoy per haver "restat importància" al 9-N i ha recomanat que no "es caigui en l'error de donar per bons els resultats". L'eurodiputat Juan Carlos Girauta ha dit que passar "per sobre de la llei" amb "la voluntat política" ve de Carl Schmitt, el jurista del Tercer Reich, i Carolina Punset ha comparat "les multituds al carrer" dels "nacionalistes" catalans amb les de Franco, Hitler i Mussolini. Recordem que el seu pare Eduard Punset va dir que aniria a votar.
Comparteix
TweetEtiquetes
"Treguin les seves brutes mans dels nostres valors cívics". Així de contundent s'ha mostrat aquest diumenge l'eurodiputat de C's Juan Carlos Girauta, qui ha ridiculitzat el procés participatiu: "No tenen paperetes, tenen paperets", ha dit en un discurs íntegrament en castellà, l'única llengua utilitzada al llarg de tot el míting per part dels seus tres ponents.
Girauta insulta els catalans i ens diu nazis, però al Parlament Europeu calla
En un acte a l'Auditori Axa de Barcelona coincidint amb el 9-N, l'eurodiputat ha fet una dura crítica a Artur Mas dient que "vol encarnar la rebel·lió i la desobediència" des del Palau de la Generalitat i ha recordat, en clara al·lusió al president i al Govern, que Carl Schmitt va crear la teoria de fer passar la voluntat política per davant de les lleis. Després de dir-ho, ha etzibat: "I que no diguin que els dic nazis, ells son els que em diuen a mi nazi tots els dies a Twitter". "Que Artur Mas vulgui fer creure que el 2014 les lleis no són legítimes és d'aurora boreal", ha afegit.
Carolina Punset titlla el seu pare de nazi i feixista per anar a votar juntament amb milers de catalans
Per la seva part, en referència a les manifestacions independentistes i al propi 9-N, Carolina Punset ha comparat les mobilitzacions dels "nacionalistes" catalans als règims autoritaris de Franco, Hitler i Mussolini: "És el que feia el franquisme a la plaça d'Orient i també el que feien el nazisme a Alemanya i Mussolini a Itàlia, que també treien multituds de feixistes al carrer".
Albert Rivera ple d’autoodi cap al seu poble, impotent davant la victòria de la democràcia
El líder de Ciutadans, Albert Rivera, ha assegurat que aquest diumenge "és un dia trist" entre altres motius perquè "a Catalunya no tenim un govern, tenim un comitè de sedició", mentre que a Espanya el govern tampoc està a l'alçada, argumenta, perquè hauria d'actuar contra el procés participatiu. Rivera ha lamentat que les votacions s'estiguin duent a terme en escoles públiques perquè "són sagrades".
Ciudadanos no sap perdre davant la gran victòria de la democràcia
Rivera ha considerat que seria "un error" donar validesa als resultats del procés participatiu i ha instat el president del govern, Artur Mas, a "deixar votar" la població, però a través d'unes eleccions, "amb urnes de veritat": "Convoqui'ns a les urnes i estarem fent cua també a la porta", ha dit en referència a les llargues cues que s'han vist arreu del territori per prendre part del procés participatiu. D'altra banda, el president del partit s'ha mostrat disposat a que "tots els espanyols" votin una reforma constitucional.
Rajoy els ha traït, els ha deixat sols
En referència al govern estatal, Rivera ha lamentat que primer recorregués el 9-N però ara "permeti que succeeixi i li resti importància" -el que ha despertat un crit de "covards!" entre el públic, que ha interromput en diverses ocasions els discursos amb consignes similars.
Notícies relacionades
- Eduard Punset deixa enrere Ciudadanos i ara avala el #9N i anirà a votar 02.11.2014.
- A les urnes catalans, que el món ens mira 09.11.2014.
- #OmplimLesUrnes 13h: 1.142.910 han votat 09.11.2014.
- Mas: “Cal un referèndum definitiu” 09.11.2014.