
El Grup Godó surt en defensa de Freixenet
Jordi Basté defensa en l’editorial d’El món a RAC1 que li sembla ridícul pel país que hi hagi gent que demani boicot per Freixenet perquè l’anunci només celebra els seus cent anys d’història
El director d’El món a RAC1 ha dedicat El davantal d’avui a defensar l’spot de Freixenet i ha advertit que la marca de cava “no posa un duro ni crec qui li posi mai” al programa, obviant que el programa forma part del Grup Godó que rep publicitat de Freixenet des de fa molts anys. Basté també ha alertat que “determinada gent ha vist un missatge subliminal entre el pensament del president i l’anunci, però és un missatge gens estrany perquè Freixenet celebra els 100 anys d’història”, el director del programa ha obviat un altre factor perquè és públic que durant la presentació de la campanya el president de la companyia, Josep Lluís Bonet, va dotar l'spot de missatge políitc en expressar que "a Espanya hi ha talent pur" i que "si som capaços d'estar 100 anys més junts aconseguirem l'èxit”.
A Basté se li ha vist el llautóDesprés de Davantals dirigits a reduir el 9-N al "ball del fanalet" i a"la consulta de costellada", cosa que es va haver d’empassar per raons obvies, avui ha fet un pas més defensant una marca assegurant que "Fer política d'una frase, d'un centenari i d'unes bombolles comença a fer-se pesat". Basté hauria de saber que la gent té dret a triar i comprar cava de qualitat, produït per petits productors compromesos amb la pagesia, el territori i el país i que també té dret a rebutjar obertament aquells productes que utilitzen la seva marca per fer propaganda política sobre la unitat d’Espanya, unitat que per molts significa el desastre.
Els oients també podent triar entre un mal Davantal a RAC1 o una editorial amb cara i ulls a Catalunya Ràdio.
“En l’hipotètic cas que el creador de l’espot hagi estat alliçonat per donar un missatge unionista, tampoc hauria de passar res. Cadascú és lliure de fer amb la seva marca el que li roti”, ha defensat Basté, sense tenir en compte que el consumidor és lliure de comprar el que li roti i expressar a les xarxes si l’anunci d’una marca no el convenç sense haver de rebre sermons interessats a les vuit del matí, en l'hipotètic cas que escoltin RAC1.