Mas avisa Junqueras que només avançarà eleccions si són per fer la consulta definitiva
Junqueras demana conèixer la convocatòria d’eleccions abans de cap d'any i Mas les condiciona a que siguin plebiscitàries
.El president de la Generalitat ha insistit aquest dimecres que només pot haver-hi eleccions abans de les municipals si serveixen per fer el referèndum, i ha considerat un "error" que ERC barregi els pressupostos amb les negociacions sobre unes eventuals plebiscitàries. "Les eleccions es poden anticipar al primer semestre, clarament abans de les municipals, si serveixen per fer el referèndum, res a veure amb els pressupostos", ha remarcat durant la sessió de control. En canvi, el president d'ERC, Oriol Junqueras, ha reclamat a Mas que les convoqui abans de final d'any per poder-les celebrar el mes de febrer, de forma que el nou govern aprovi uns nous pressupostos. "Primer me n'he de convèncer jo, vostè no les podrà convocar", ha respost Mas.
"Del pressupost no en depenen les eleccions anticipades"Junqueras ha recordat al president Mas que “uns pressupostos que allarguen l’agonia autonòmica no són una mesura excepcional” i que el fet que no presenti esmenes a la totalitat als pressupostos és un “gest de responsabilitat per arribar un acord i tenir unes eleccions”. El president li ha respost que: “Hi ha confusió amb això. Pensar que l’acció sobre els pressupostos fa avançar les eleccions és un error. Del pressupost no depenen les eleccions anticipades”.