La nevada posa al descobert la incompetència del Govern espanyol
El col•lapse de l’AP7 i de l’A2 a causa de la nevada d’aquest dimecres és responsabilitat del govern espanyol i demostra un cop més que la dependència d’Espanya ens és nociva
El conseller de Territori, Santi Vila, ha deixat clar a RAC1 que a l'Estat “li costa tenir reflexes i donar resposta ràpida” i que en el cas de la nevada no tenien dispositius a punt, Vila s’ha mostrat molt crític amb l'actuació de l'estat en el col•lapse del Bruc "s'hauran de demanar explicacions" al govern espanyol ha assegurat, i ha recordat que "a l'A2, de l'Estat, vam tenir col.lapse; i a la C25 que gestiona el govern, en una situació similar, no hi vam tenir problema". Vila també ha reclamat que cal una autoritat única que gestioni íntegrament les decisions en cas d’emergència com la nevada d’aquest dimecres perquè “les atròfies i disfuncions que hi ha és perquè no hi ha una autoritat única”.
Caos al BrucCentenars de cotxes van quedar atrapats aquest dimecres al matí al túnel del Bruc a causa de la nevada. L'autovia A-2 va quedar tallada en diversos punts entre el Bruc i Tàrrega i alguns dels conductors atrapats a l'autovia A-2 i al túnel del Bruc han estat més de quatre hores dins del túnel.
Hi ha coses que la Generalitat podria haver fet millor
Amb tot, Vila ha reconegut que hi ha coses que depenen de la Generalitat que s’havien d’haver fet millor però ha reiterat que "les mesures preventives que es van prendre eren les correctes". El conseller ha reconegut que l'aixecament de barreres al peatge de Martorell el pagaran els ciutadans amb fons públics.
La Generalitat revisarà si hauria d'haver prohibit la circulació de camions durant la nevada
"S'ha de reconèixer que els cinc incidents que van generar col·lapse tenen a veure amb un camió", ha dit Vila, encara que ha assenyalat que en un d'aquests casos l'accident no va tenir "res a veure amb la nevada". Vila, ha explicat que la prohibició del pas de camions és competència de la Generalitat i ha recordat que Catalunya les nevades són menys freqüents i el criteri que s’aplica a França de suspendre el pas de camions de forma immediata és discutible en el cas de Catalunya, i ha recordat que la mesura afecta molts sectors econòmics.