Els toros i la crisi, icones de la imatge d’Espanya
Toros, flamenc, futbol, sol, migdiada i crisi, són la imatge de la “marca Espanya” a l’exterior segons l’últim sondatge de l’Instituto Elcanó
Els tòpics dels toros, el futbol i el sol, encara són els elements més identificatius d'Espanya segons la cinquena onada del Baròmetre Imatge d'Espanya (BIE) que realitza periòdicament el Real Institut Elcano. L’enquesta revela que EUA, Àsia, Brasil i Mèxic encara identifiquen Espanya amb els toros i que la crisi per primera vegada apareix en les enquestes com element identificatiu d’Espanya en els països europeus. El sondatge mostra que la imatge d’Espanya a l’exterior està estancada amb la mateixa puntuació que en anys anterior amb 6,9 punts, per darrera d’Itàlia i Alemanya i altres països europeus i només per sobre de Grècia. L'enquesta de Elcano s'ha realitzat en deu països: Alemanya, Regne Unit, França, Estats Units, Mèxic, Brasil, Corea del Sud, Indonèsia, el Marroc i Algèria.
Crisi en comptes de flamenc i migdiadaEl flamenc i la migdiada encara s’associen a Espanya però s'esmenten en menor mesura pels enquestats, que no obstant això citen cada vegada més "la crisi" com un element característic del país. Per continents, els europeus veuen Espanya com un país de sol, turisme i festa, i un important nombre d'alemanys i francesos també consideren que Espanya és un país amb crisi i problemes econòmics i socials.