Baños: “Iglesias és el nou Felipe González i Rivera l’Aznar del SXXI”
El periodista i membre de Súmate considera que l’èxit de Podemos i Ciudadanos respon a un “impuls orientat” per canviar-ho tot per no canviar res.
La teoria d’Antoni Baños sobre l’èxit de Podemos i Ciudadanos és que respon més a un “impuls molt ben orientat” que a un disseny obscur. Baños ha argumentat al programa Divendres de TV3 d’aquest dimecres que aquest impuls orientat respon a una voluntat de renovar el bipartidisme amb un neobipartidisme amb gent més jove, el que vindria a ser una reconstrucció de la marca o "rebranding" en termes de màrqueting, ja que PP i PSOE són marques esgotades i per això sorgeix “el de la cueta que és com un Felipe González i en Rivera que vindria a ser un Aznar del SXXI”.
“Hi ha diners i ha una capçalera que està recolzant moltíssim a uns i altres capçaleres que recolzen els altres, perquè si s’aconsegueix canviar-ho tot per no canviar res, s’haurà fet una segona transició en la que els poders fàctics estaran contents”, assegura Baños.`Baños fa aquests reflexions en un moment en que molts opinadors apunten que la irrupció amb força de Podemos i Ciudadanos en el panorama polític espanyol es deu a un disseny preconcebut. El periodista assegura que en aquesta operació de rebranding els que pateixen són els partís vells i que l’encimbellament de Podemos i Ciudadanos no respon a un disseny obscurs sinó que és una cosa més darwinista –selecció de les espècies-, perquè abans es va provar amb UPyD i el amb el Jutge Elpidio Silva amb el partit RED, sense èxit, i el que s’ha acabat impulsant són les propostes que prosperen, en aquest cas Podemos i Ciudadanos.