Espinosa de los Monteros: “Espero que seguim essent espanyols com en els darrers 500 anys”
L’alt comissionat per la Marca España, Carlos Espinosa de los Monteros, ha declarat a TV3 que ningú s’ha de sentir ofès per la presentació de #MarcaEspaña a Barcelona
Espinosa de los Monteros s’ha referit en una entrevista a ‘Els Matins’ de TV3 a la polèmica ocasionada per la presentació de la Marca España aprofitant el Mobile World Congress a Barcelona, al procés sobiranista i a l’entrevista que va concedir Artur Mas a la cadena Bloomberg on va dir que la Marca España sobreviuria sense Catalunya arribada la independència.
L’Alt comissionat per la Marca España, Carlos Espinosa de los Monteros, ha dit en declaracions a ‘Els Matins’ de TV3, en referència a les declaracions d’ahir del president de la Generalitat, Artur Mas, que en cas una eventual independència del Principat, “tots patirien”. De los Monteros ha situat la votació simbòlica del 9N a l’estatus d’acte de confrontació i ha recalcat que només a Etiopia es reconeix el dret a la secessió.
Seguint aquest fil argumental, el representant espanyol ha demanat “tornar a entrar en raó”, i poder “seguir vivint com a espanyols com en els darrers 500 anys”. La conductora del programa, Lídia Heredia, li ha preguntat per la mala reputació de la Marca España a les xarxes socials, per exemple a Twitter, on cada vegada que hi ha algun succés negatiu els usuaris en fan mofa afegint-hi el hashtag #MarcaEspaña. L’Alt comissionat ha reconegut que ha de respectar aquestes opinions, tot i que les troba fora de lloc.
Sobre el Mobile World Congress, de los Monteros ha replicat que “ningú no s’ha de sentir ofès per fer la presentació de la Marca España a Barcelona”. El fet és que l’Estat espanyol pretén aprofitar el bon moment de la marca Barcelona per aprofitar-se’n, ja que la marca de l’Estat està molt devaluada a nivell internacional ara mateix. Paradoxalment, les portades dels principals diaris espanyols d’ahir no destacaven en portada l’esdeveniment que ha acollit la ciutat comtal i, no només això, sinó que la pròpia portada de l’ABC tornava a vincular Barcelona amb la gihad a través d’un fotomuntatge on apareixia una mesquita en primer pla i l’skyline de Barcelona al fons i el gran titular “El peligro yihadista amenaza Cataluña”.