
“Els independentistes no estem adoctrinats!”
El segon vídeo d’un jove sobiranista de 19 anys cap a Rajoy, molt seguit a Youtube
Un noi català de 19 anys, Víctor Peña, ha publicat un vídeo amb un discurs dirigit al govern espanyol i als votants catalans que dóna arguments i dades per la independència. El jove, nét d’extremenys i melillencs, parla en castellà i sorprèn la dicció i la contundència amb què s’expressa, amb afirmacions com: “Els independentistes no estem adoctrinats!”. De moment, ja registra prop de 9.000 visites a Youtube en el vídeo, anomenat “Catalunya, un petit gegant”.
Catalunya només rep el 5% de les beques de l'Estat
L’espoli econòmic o el greuge amb les beques cap als estudiants catalans, en matèria de foment, en medi ambient, en transport, en cultura i infraestructures són alguns dels arguments que dóna Peña amb dades que deixen l’Estat retratat. Per exemple, afirma que a Catalunya el 40% de trens que hi circulen estan obsolets, quan a Madrid només no són el 4%. A més, també diu que els estudiants catalans només reben un 5% de beques de l’Estat (quan el país aporta en més d’un 20% al PIB espanyol), mentre que Madrid s’embutxaca un 58%. D’altra banda, el vídeo reivindica la immersió lingüística: “Els nens catalans parlen el doble d’idiomes que el president espanyol”. Peña també destaca que el federalisme no és possible i que no té sentit dividir la gent per raó d’orígens.
L’estil polític del jove, que es fa anomenar ‘el Stator’, sorprèn per la facilitat amb què parla i el domini del discurs ha portat a aconseguir en poques setmanes ja 9.000 visites a Youtube. Aquest és el segon vídeo que fa, després de‘Necesito que me entiendas’, amb unes 15.000 visites registrades.
Notícies relacionades
- Amarrats a un estat que ens enfonsa 29.03.2015.