Barcelona en Comú no es presenta a les eleccions, Ada Colau sí
La coalició de partits que lidera la formació de Joan Herrera “Barcelona en Comú”, s’ho juga tot a la figura mediàtica de la seva cap de llista, la seva cara a les paperetes i tot el faci falta per l’audiència
La candidatura Barcelona en Comú ha anunciat la creació d'una oficina municipal anticorrupció si el proper 24 de maig guanya les eleccions a l'Ajuntament de Barcelona. Aquesta oficina podrà rebre denúncies "anònimes" amb l'objectiu de detectar "males pràctiques i poders a l'ombra". La proposta estrella de la formació pot convertir-se també en una oficina de venjances personals. Qui investigarà les denuncies? Una policia especial al servei del govern municipal? Qui vigilarà que no es practiquin abusos? Avui ja es poden fer denuncies anònimes, qualsevol ciutadà té l’obligació de denunciar aquells delictes que coneix.
Barcelona en Comú presenta un programa electoral basat en la gloria de la seva líderTot pura imatge al servei de vendre un producte mediàtic que els permeti convertir Barcelona en la ciutat més tele dirigida d’Europa, un programa per convertir la capital catalana no en la capital d’una Catalunya independent sinó en la capital d’una regió d’Espanya.
Barcelona en Comú vol convertir la capital catalana en la capital del subsidi, en la capital del vot captiu
Tot són promeses impossibles de pagar, universalitzar-ho tot, populisme fàcil i introduir a Barcelona la política del vot captiu que tant d’èxit ha donar al PSOE a Andalusia i Extremadura. Una manera senzilla d’arribar al poder que va posar en evidència el segle XIX Alejandro Lerroux, ara el nou Lerrouxisme utilitza les noves tecnologies i forja una líder mediàtica per fer-ho tot molt fàcil.
El programa electoral de la coalició són promeses sense valoració econòmica on viure a Barcelona serà fantàstic i per cap preu
Promeses fàcils i un discurs populista al servei d’una líder que hi posa la cara amable i que faci possible un resultat guanyador, i per guanyar no els hi serveix la política de la formiga i de trepitjar el territori, els barris de la ciutat com fa la CUP, ells van directe a la frase mediàtica, volen guanyar i amb rapidesa amb aquest programa de promeses fàcils.