
La #ViaUlster enfronta PPC i Barcelona en Comú
S’acusen mútuament d’agressions entre simpatitzants de les dues formacions. BComú assegura que "la persona que s'ha exaltat davant la paradeta electoral del PP no pertany a cap comissió ni grup de barri" de la coalició
Barcelona (ACN).- El candidat del PP a l'alcaldia de Barcelona, Alberto Fernández, ha denunciat aquest dissabte als Mossos d'Esquadra un intent d'agressió que ha tingut lloc aquest matí a una carpa electoral del PP de Barcelona situada al Carmel. En un primer moment, els populars creien que el que ha intentat agredir-los era col·laborador de Barcelona en Comú. En aquest sentit, Fernández ha demanat a la cap de llista de BComú, Ada Colau, que deixi "endarrere el seu discurs de l'odi i la confrontació" i que aparti aquesta persona de la formació. Així mateix, BComú ha assegurat aquesta tarda que "la persona que s'ha exaltat davant la paradeta electoral del PP no pertany a cap comissió ni grup de barri" de la coalició.
Comparteix
TweetEtiquetes
El PP acusa a l’Ada Colau de violentar la campanya
Com ha explicat Alberto Fernández, el PP té diverses carpes amb informació de la candidatura de Barcelona i aquest matí s'ha produït "un incident greu" que han denunciat als Mossos d'Esquadra. Tot ha començat quan al costat d'una carpa del PP al Carmel s'hi ha situat una taula electoral de la candidatura de Barcelona en Comú.
Barcelona en Comú sense permís per fer la taula informativa
La Guàrdia Urbana, segons ha explicat el candidat del PP, ha demanat als membres de la taula de BComú el permís municipal per estar-hi. "Com que no el tenien, els han ordenat que retirin aquest punt d'informació". Alberto Fernández ha dit que creia que havien estat els membres de la carpa del PP que havien avisat a la Guàrdia Urbana que els hi demanés el permís a BComú. "No és un delicte" fer-ho, ha ressaltat el candidat dels populars, qui ha recordat que a ells els hi han reclamat el permís en diferents ocasions.
Barcelona en Comú impedeix que la gent s’acostés a la carpa del PPC
Alberto Fernández ha explicat que posteriorment els membres de la taula de BComú "han fet un cordó a la carpa del PP condicionant que persones hi accedissin i, posteriorment, "una persona ha entrat a la carpa, ha amenaçat i ha insultat" als que allí hi eren i hi ha hagut un intent d'agressió, que finalment no s'ha dut a terme.
Ha demanat a Colau que "deixi endarrere el seu discurs d'odi i confrontació i que aposti per la moderació. Per defensar les idees no cal considerar a tothom com enemics". Ha assegurat que "no és la forma de fer Barcelona. Són unes actituds que hem vist en altres barris per part de persones que tenien un comú denominador amb persones vinculades a l'esquerra més radical". En aquest sentit, espera que "aquest fet serveixi de reflexió a Colau" i ha alertat que "aquest to de crispació i odi que transmet només pot portar incidents".
Així mateix, Alberto Fernández ha demanat a la candidata de BComú que "aparti aquest col·laborador" de la coalició i faci fora als "que apostin per l'amenaça, la intimidació i la violència".
BComú denuncia qualsevol mostra de violència i es desmarca de l'incident
Poc després d'aquestes declaracions d'Alberto Fernández, Barcelona en Comú, a través d'un comunicat, ha volgut aclarir que "la persona que avui s'ha exaltat davant la paradeta electoral del Partit Popular al Carmel no pertany a cap comissió ni grup de barri de Barcelona En Comú. Els membres del grup de treball d'Horta-Guinardó- que des de fa mesos formen part del projecte de BComú- constaten que fins avui mai l'havien vist a cap reunió de treball".
BComú també ha volgut denunciar "de forma contundent qualsevol mostra de violència" i s'ha desmarcat de l'incident. També ha apuntat que treballaran "per esbrinar qui és aquesta persona aliena a l'organització i quines eren les seves intencions".