directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 de juliol de 2021 22:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Eduard Voltas crida a "despertar la bèstia"

9N: 400.000 vots a BCN (SíSí), municipals 2011: 210.000 (CiU+ERC+CUP). “Si la bèstia es desperta, les enquestes faran el ridícul” assegura l’editor de la revista Time Out BCN

Comentaris 32  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 15 vots )
carregant Carregant

En un seguit de reflexions expressades via twitter, el periodista Eduard Voltas ha aportat dades molt interessants pel debat sobiranista. Concretament ha posat en contradicció les enquestes que pronostiquen una suma de 200.000 vots a la ciutat de Barcelona pels tres partits independentistes (CiU+ERC+CUP), quan el 9N els vots del SíSí varen ser el doble.

Comparativa 9N vs. Municipals 2011
Comparativa 9N vs. Municipals 2011


Les piulades d'Eduard Voltas
Les piulades d'Eduard Voltas

Comparteix
   


Etiquetes

Les dades

El passat 9 de novembre, a la ciutat de Barcelona van votar 507.454 persones, de les quals el 78,42% van votar SíSí, 397.933 vots totals. A les darreres eleccions municipals, les de 2011, la tendència havia estat una altra: un total de 219.420 persones van decantar el seu vot per CiU, ERC i CUP. El bloc unionista pur (PSC+PP+C’s) va sumar un total de 250.135. El front indefinit, bàsicament en aquell moment ICV, va obtenir un suport de 62.939 persones.

“Si es desperta la bèstia, les enquestes faran el ridícul”

 Voltas proposa despertar la bèstia conscienciant la gent que si després del 27S l’Estat espanyol ens suspèn l’autonomia, només ens restaran els ajuntaments; i si aquests no estan en mans sobiranistes, anirem al xoc de trens “amb les dues mans lligades a l’esquena”. Per l’editor de la revista Time Out és molt important aquesta majoria als ajuntaments, no només per donar credibilitat a la primera volta de les plebiscitàries, sinó perquè si volem impulsar la insubmissió fiscal amb la Hisenda pròpia, la col·laboració dels consistoris serà fonamental.

En aquest sentit, apel·la al vot sobiranista i a fer callar la remor de fons de les enquestes en unes eleccions que seran transcendentals per fer el tomb definitiu a la història del país. Aquest diumenge, la gent tindrà tota la transversalitat a la carta del menú electoral per poder combinar independència amb ideologia, i des de la dreta fins l’esquerra alternativa. Aquest ampli ventall d’opcions ja ha rebut finalment l’aval del nou president de l’ANC, Jordi Sánchez, que un acte ahir va demanar el vot per les candidatures independentistes. És la tasca de pedagogia que comença a fer l’ANC i les entitats sobiranistes a través també de campanyes de manifestos on les candidatures signen un compromís per la independència.
 
 





COMENTARIS fletxa taronja

item
#32
21 de maig de 2015, 10.43 h

CADASCÚ AMB LA SEVA IDEOLOGIA,: HI HA TRES CANDIDATURES, DEL PROCÉS INDEPENDENTISTA: CDC (Trias) ERC (Bosch) i LA CUP (Ma J. Lecha).


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Roger fletxa Barcelona
21 de maig de 2015, 09.50 h


#30 Per cert segons els meus càlculs CiU+ERC+CUP= 295.000 vots


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
Roger fletxa Barcelona
21 de maig de 2015, 09.47 h

Doncs segons els meus càlculs i la meva enquesta precuinada, els resultats a Barcelona ciutat seran:

Participació 67% de l'electorat

Barcelona en Comú (22.7%): 10

CiU (21.6%): 9

ERC (14.6%): 6

C's (12.3%): 5

PP (10.3%): 4

CUP (9.1%): 4

PSC (8.6%): 3

Altres (0.8): 0


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Pere fletxa Barcelona
20 de maig de 2015, 22.57 h

Cal treballar el vot dels immigrants. A les eleccions municipals no cal tenir ciutadania espanyola per votar, només s'ha d'estar empadronat. Cal convèncer tots els contactes de xarxes socials que tenen una oportunitat de fer comptar la seva voluntat i que poden votar a favor de la independència.

També cal convèncer tots els contactes que normalment no voten a les municipals que ara sí que hi han d'anar, que és molt important que a Barcelona hi hagi un ajuntament a favor de la independè... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
20 de maig de 2015, 21.45 h

#26
#21


HORTENSIA TRAGANABOS :


Òstia nena un altre vegada amb la política !!

Com hem quedat abans,lo teu son les titoles,deixa la política que no en tens ni faba.

Has de treballar mes amb les tites a la carretera que aixo es lo teu,ets la reina de la

ruta diuen els camioners,la campiona de las xuclatis

O sigui: dediquet a fer la porca que aixo dona diners.


PD. Perdona porca per dirte espanyola.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
Votem, internacionalitzem i guanyem fletxa .......................
20 de maig de 2015, 21.21 h

https://www.youtube.com/watch?v=Dfzd1aw7Rlc

Why Catalonia wants to be independent from Spain? Per què Catalunya vol independitzar-se d´espanya? Expliquem-nos al món i Guanyem el suport de l'opinió pública internacional. De nosaltres depèen que Catalunya se salvi o desaparegui per sempre com a poble.

SOLS EL POBLE SALVA AL POBLE Sí i Sï


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
bejota fletxa ban
20 de maig de 2015, 20.48 h

E. EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, això no és força suficient", apunta. "Encara han d'aparèixer un milió de vots independentistes més" (24 M )


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Synera fletxa Barcelona
20 de maig de 2015, 20.26 h


DUI. DUI. DUI. DUI. DUI. DUI
(Als USA als hi va anar molt bé)

FETS:

I) Dictàmen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència
- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
20 de maig de 2015, 20.23 h





Ottia tios, quing plang de vida, nanos, #8 #10 #17 , d'una banda, l'Aragunesas o Cagarroneses com li dieu, mé pesat que un kilo xurrus, am menys imachinasió kun gat escaiola, i ca diuen ca NO SE LAVA ER CULO DEDE ASE MESES....


D'artra banda, l'atontá dan Bejota, #12 #15, la marmota mé indiota kuna pilota ca sempra dona la nota perquè no bota , aancaara mé burru cql Cagarronese, i iguá da pesá.


Ottia, nanos, quing mal roiu ca tenang ers caspanyós, no?


Si cho hagué daa viura ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
20 de maig de 2015, 20.16 h

A mi no em cal el 81,87%, amb un senzill 53% o 54% ja en tinc prou per a enviar a dida els franquistes veïns .