El metro de Palma ja és una realitat
El suburbà s'ha inaugurat just un mes i dos dies abans de les eleccions
Dimecres va fer-se el viatge inaugural del nou metro de Palma de Mallorca, el primer de les Illes, després de tres anys de construcció i un cost de 115 milions d'euros. La inauguració és clarament electoralista, i la web dels transports balears encara no parla del nou transport.
La línia Palma-UIB té dues vies i una longitud de 7,2 quilòmetres, dels quals 4 són subterranis i 3,2 a la superfície. El recorregut actual disposa de set estacions subterrànies (Plaça d'Espanya, Jacint Verdaguer, Son Costa/Son Fortesa, Son Fuster Vell, Asima, Son Castelló i Camí dels Reis) i dues a l'exterior (Son Sardina i Universitat). La línia s'ha dissenyat de manera que pugui assolir una velocitat màxima de 100 km/h i, segons les previsions, enllarà la plaça d'Espanya amb la Universitat de les Illes Balears (UIB) en 12 minuts. Es preveu que la línia bellugui 3 milions de passatgers l'any, i hi ha previsions d'estendre-la més enllà a mitjà termini.Sobta que, la que per a Jaume Matas era la “notícia més important de la legislatura”, hagi avançat la seva data inaugural del 2008 que es preveia a l'inici de la construcció, el 2004, fins al 25 d'abril d'aquest 2007, coincidint casualment amb la recta final de les eleccions del proper 27 de maig, municipals a tot el territori i autonòmiques a les Illes Balears. La línia s'ha inaugurat amb tantes presses que la web dels Transports Illencs encara no té a punt cap secció que parli del nou suburbà.