UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.151' ) WHERE id_article = 4160 Mas acusa Montilla de tenir com a única prioritat "protegir el partit socialista" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 08:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas acusa Montilla de tenir com a única prioritat "protegir el partit socialista"

"Vostès no han estat un Govern seriós, al revés, han utilitzar la irresponsabilitat com a norma d'actuació"

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El president de CiU, Artur Mas, ha respost el president de la Generalitat, José Montilla, que en el caos de Rodalies de Renfe la seva prioritat fonamental era 'protegir el partit socialista'. 'Vostès no han estat un Govern seriós, al revés, han utilitzar la irresponsabilitat com a norma d'actuació', ha criticat Mas, qui ha acusat al Govern de no haver reaccionat abans i que 'es van adormir a la palla' i ha sentenciat: 'Vàrem estar a punt d'estar en un nou Carmel'.

Comparteix
   

En la seva intervenció després de la del president de la Generalitat, ha destacat que 'els problemes no van començar el 20 d'octubre, sinó molt abans quan es van produir un munt d'anormalitats i drames de tota mena'. Mas ha criticat Montilla per dir que 'va fallar una tècnica constructiva'. Una sentència que ha portat a Mas a preguntar al president: 'I com creu que es mirarà la gent l'obra pública del país? S'ha de controlar l'obra pública i des que governen vostès l'obra pública no té credibilitat', ha respost.

Mas ha criticat Montilla per dir que ell mateix ha fixat l'ordre de prioritats 'i no és veritat'. Segons el president de CiU, la principal prioritat del president ha sigut el Partit Socialista. 'Si hagués pensat en altres coses no ens hauria dit que el TGV arribaria abans de Nadal, el 21 de desembre', ha senyalat Mas. En aquest context, ha admès que el Govern 'no és el principal responsable de l'obra, però vostès són responsables de no haver assumit el lideratge'.

Així mateix, ha criticat que el Govern digui que ha actuat com una administració central a Catalunya. 'Vostès consideren que han actuat d'aquesta manera? Semblaven els caps de gabinet del secretari d'estat en infraestructrures, Víctor Morlán, mentre donava les ordres', ha senyalat Mas, que ha afegit: 'Han convertit Morlán en un heroi i una mica més i enfonsa tot el crèdit de l'obra pública'.

Per altra banda, Mas ha manifestat que 'si després del que ha passat no hi ha cap sola dimissió, això és assumir responsabilitats?' Una pregunta a la que ha respost destacant que 'la gent té dret a veure que hi ha gent al govern espanyol que plega per fer les coses tan malament'. En aquest sentit, ha advertit a Montilla que 'es pot quedar sol'. I ha afegit: 'I si tant bé ho estan fent tot, com pot ser que aquest Parlament demanarà la dimissió de la responsable de Foment?'. Acte seguit, Mas ha reclamat al president i al PSC que es sumi a la petició.

En la segona replica a Montilla, ha fet un conjunt de propostes al Govern: accelerar el Pacte Nacional d'Infraestructures 'que estem negociant i que volem firmar abans de finals d'any'; 'indemnitzar als afectats i nosaltres els hi donarem suport; constitueixin un gabinet de crisis i que sigui presidit per vostè, s'ha de plantar davant del govern espanyol i ha de fer president', ha manifestat.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
15 de novembre de 2007, 13.46 h

Com se'n riuen a Madrit. Es trenquen el cul de riure. Quina colla d'inútils que tenim per polítics. Deu meu senyor. Avanç d'independitzar-nos d'Espanya ho tenim de fer dels nostres actuals polítics. Es la manera de aconseguir quelcom de profitós per al poble català.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
15 de novembre de 2007, 12.56 h

és veritat. La prioritat 1 del Montilla és protegir el psoe. La prioritat 2 d'en Saura és el mateix.

La prioritat 1 d'en Saura és descafeinar la mani del dia 1 per convertir-la en una mena de marxa a favor del transport públic tot ignorant l'esséncia del problema, que no és altra cosa que la soberania espanyola sobre Catalunya, origen de tots els mals en infraestructures i transports de tota mena del país. Colla de carallots tots 2.

Que hagués dit en Montilla si governés el pp??
... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Àlex fletxa Sant Vicenç dels Horts
15 de novembre de 2007, 12.44 h

Soc qualsevol cosa menys convergent, però en aquest cas en Mas té més raó que un sant, la prioritat número 1 dels governants socialistes catalans no és Catalunya, sinó el seu partit. A més és que ni es molesten a dissimular-ho.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Guillem fletxa Barcelona
15 de novembre de 2007, 07.07 h

És mentida?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.