Utopia, música, solidaritat i cooperació el primer dia de la segona edició del Clownia
Alguer Miquel, confirmava un dia abans de l’inici del festival que l’any que ve es tornarà a celebrar
Sense causar molèsties ni una baixa participació -prop de 5.000 abonaments venuts- per la competència directa (Pop Arb, Arbúcies) la màgia s’ha estès en les darrers hores per Sant Joan de les Abadesses, un poble entregat amb el Festival Clownia. Nascut ara fa poc més d’un any per impuls d’un dels grups catalans que més triomfen en el panorama internacional actual, Txarango, el Clownia ha arrencat aquest divendres al municipi de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), lloc on es va estrenar amb èxit en l’edició del 2014. Alguer Miquel, cantant de Txarango, confirmava un dia abans de l’inici del festival que l’any que ve es tornarà a celebrar una nova edició d’aquest certamen que reuneix músics però també molta màgia i utopia.
Comparteix
TweetEtiquetes
Amb gairebé dues hores de concert i de cançons plenes d’històries d’amor, els CyBee han donat pas a la plaça als tarragonins El Son de la Chama, que han desplegat dalt de l’escenari la bandera de la “Consciencia”, títol del seu primer disc.
L’afluència de gent es començava a fer notar al festival i un públic intergeneracional es traslladava fins a l’Àgora, el recinte principal del festival, animat a tota hora amb música i envoltat d’atraccions pels més petits, ideades per la companyia de teatre Antigua i Barbuda. L’ambient festiu i alhora familiar l’han sabut mantenir la Cia. En Diciembre i les cançons i danses tradicionals catalanes versionades per la formació de casa, Randellaires, que han fet cantar i ballar el públic amb les mans agafades.
Instants després s’ha presentat Pallasos en Rebeldía, una organització solidària internacional que ocupa llocs on hi regenta la injustícia i el conflicte. Per art de màgia, ha aparegut Alguer Miquel al petit escenari i han explicat el projecte conjuntament, recordant que part dels beneficis que s’aconsegueixin amb la venda de “clowns” (la moneda pròpia del Clownia) aniran destinats a aquesta organització que, entre moltes altres accions, ha organitzat el primer festival internacional del Clown al món àrab, el “Festiclown Palestina”.
A les vuit del vespre, amb un cert retard sobre l’hora prevista ha entrat en acció Leo Bassi, el gran còmic i bufó italià. La seva crítica en clau d’humor cap al sistema havia generat màxima expectació i no ha decebut en la posada en escena, fent petit l’escenari Àgora per als assistents combregats per a l’ocasió.
Sense gairebé descans, a l’escenari principal Gertrudis ha obert els concerts de nit amb un missatge de condemna contra els atemptats terroristes coneguts en les últimes hores. La formació de La Garriga, de celebració pels quinze anys, ha portat la rumba a Sant Joan de les Abadesses durant una bona estona, fins que ha arribat el moment d’escoltar la proposta de reggae arribada des d’Occitània, amb els Babylon Circus.
La nit avançava i encara havien d’arribar dues de les propostes amb molt bona rebuda per part del públic del Clownia. A les dues de la matinada La Pegatina irrompia enèrgica a l’escenari i ho aprofitava per presentar alguns temes del seu cinquè disc, “Revulsiu”. També bona resposta se l’enduien Aspencat, amb el seu ska-reggae nascut al País Valencià i l’avançament de temes del seu nou disc, sense oblidar la reivindicació en el seu discurs i l’acontentament notori pel canvi polític que ha viscut el País Valencià en els darrers comicis electorals.
Per últim, els Caribbean Dandy tancaven la nit amb l’al·licient de ser una proposta internacional arribada al festival des del Japó, on estan actius des de la dècada dels vuitanta.
Notícies relacionades
- Txarango crea el Clownia Festival a Sant Joan de les Abadesses 11.03.2014.
- Txarango arrasa al Clownia 04.05.2014.