El Clownia se’n va a dormir amb el cap ben alt
El festival de Txarango tanca la seva segona edició consolidant el seu projecte a Sant Joan de les Abadesses
S. Alemany - El segon dia del festival Clownia s’acaba amb l’agraïment a Txarango per part de tots els grups participants i amb l’acomiadament dels cantants del ripollès ja que només faran 4 actuacions més en directe aquest 2015 i ho aprofitaran per dedicar-se a altres projectes i idear noves cançons amb calma després de cinc anys consecutius de gira permanent.
Comparteix
TweetEtiquetes
El sol radiant ha despertat als amants del circ el segon dia del Clownia, amb temperatures que superaven els 30 graus i que han fet que el riu i els gorgs propers rebessin moltes visites al llarg del dia.
Mentre molts dels assistents encara feien mandres a la zona d’acampada tot superant la primera nit, a l’escenari de la Plaça Major els primers aplaudiments del dia eren per a un trio de veus femenines africanes. The Sey Sisters feien esmorzar el poble a ritme de versions i temes propis de gospel, moments abans que la bogeria col·lectiva escenari-públic envaís el cor de Sant Joan de les Abadesses amb l’actuació inimitable de l’Orquestra Di-Versiones. Al punt del migdia a la plaça del poble es feia difícil accedir-hi per qualsevol de les quatre cantonades.
Dinar, migdiada i més música
Aquesta ha estat la rutina de molts clownians el segon dia del festival, conscients que la nit seria llarga i que Txarango -amb actuació programada en aquest segon dia de festa- amb prou feines oferirà concerts en directe aquest any.
En les hores de tarda els nens han estat els protagonistes mentre els joves descansaven. Pallassos, jocs i somriures per tot el recinte, fins a la irrupció dels veterans de l’escena barcelonina Zulú 9.30, encarregats d’animar a poc a poc als joves recuperats de la marxa de la nit anterior a base de ritmes tropicals, negres i mediterranis. Llavors ha estat el torn d’Amparo Sánchez, cantant amb caràcter i activista per la seva lluita pel dret de les dones. La granadina ha creat un estret vincle amb el públic, que després de sentir la seva veu rumbera, llatina i caribenya ha aprofitat per sopar a alguna de les paradetes de la ciutat Clownia, o bé un entrepà, o bé una pizza, o bé una crep.
El Niño de la Hipotecaha obert l’escenari principal aquesta última nit, on molts seguidors seus han cantat totes les seves cançons, autèntics himnes de Youtube.
Txarango, el termòmetre de la nit
I a les onze ha arribat un dels moments més esperats de la nit i del festival. Txarango ha pujat dalt l’escenari i amb ells s’han anat succeint les sorpreses. Col·laboracions en directe amb Elèctrica Dharma, “La dansa del vestit” cantada amb llenguatge de signes, revolució pallassa a dalt l’escenari... El concert dels Txarango al Clownia ha deixat la imatge d’un campament sencer rendit als peus dels qui també cal recordar que són els organitzadors de tot el festival.
Després que els amants de la música ho hagin donat tot, han aparegut els músics de carrer suecs, els Hoffmaestro amb un estil molt propi i una manera de somriure a la vida molt similar a la dels nostres catalans Txarango. La representació valenciana no podia faltar en el panorama de la música d’aquest festival, i tal com havia pujat a l’escenari el dia anterior Aspencat, el penúltim concert del Clownia ha estat per a Zoo, el nou fenomen valencià que es va fer famós fa ara un any gràcies al videoclip “Estiu” i que incorpora a Panxo, antic MC del grup valencià, ara d’aturada, Orxata Sound System.
L’últim grup que ha tancat la nit i la segona edició del festival Clownia fins a la sortida del sol, ha estat Calavera Collective, formació que ha mesclat gran quantitat d’estils i versions d’altres grups i que ha acompanyat als últims joves del Clownia que han volgut aguantar desperts fins al final de tot l’espectacle musical.