UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 4178 Dels 5.184 llibres de literatura infantil i juvenil editats el 2006 a Catalunya gairebé la meitat van ser en català ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Dels 5.184 llibres de literatura infantil i juvenil editats el 2006 a Catalunya gairebé la meitat van ser en català

La xifra exacte és de 2.209 llibres

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

L'any 2006 es van editar un total de 5.184 llibres de literatura infantil i juvenil a Catalunya, dels quals 2.209 van ser editats en català, segons les dades presentades aquest dimecres pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT). La facturació total va ser de 188 milions d'euros, dels quals 42 milions provenen directament de les publicacions en català. Una presentació que coincideix amb la celebració del 25è aniversari del ClijCAT. Una llarga trajectòria durant la qual aquesta entitat ha lluitat perquè els llibres infantils i juvenils catalans siguin un referent en la societat i formin els infants i joves com a persones crítiques, imaginatives i lliures.
En el període 1982-2007 les publicacions de literatura infantil i juvenil s'han incrementat un 7%, quan llavors comptaven amb 4.841 exemplars.
llibres pilot
Comparteix
   

En el marc de la presentació d'aquestes dades també s'han donat a conèixer els 'Premis a tota una trajectòria', amb els quals es reconeix a una part de la història de Catalunya que ha treballat i treballa per als petits i joves lectors.

Així el 'Premi Trajectòria editorial' ha estat per Jordi Úbeda per la seva participació activa en totes les iniciatives de normalització en l'ús social de la llengua i particularment per la seva dedicació al món del llibre i de la literatura infantil i juvenil.

En la categoria 'Premi Trajectòria a l'escriptor' s'ha reconegut l'obra realitzada per Joaquim Carbó; el 'Premi Trajectòria a la il·lustradora' ha estat per la creadora de 'Les Tres Bessones', Roser Capdevila; el 'Premi Trajectòria a la bibliotecària' ha recaigut en la figura de Teresa Rovira i Comes per la seva tasca en l'àmbit del llibre infantil i juvenil. Estudiosa de la literatura infantil, i de les biblioteques infantils i escolars, és autora de 'Bibliografía histórica del libro infantil', 'Noucentisme i llibre infantil' i 'Organització d'una biblioteca escolar'.

Així mateix, el 'Premi Trajectòria als educadors' ha reconegut la tasca desenvolupada per l'Associació de Mestres Rosa Sensat a l'hora de formar i assessorar sobre literatura infantil i juvenil als educadors de Catalunya.

Amb el 'Premi Trajectòria al crític' s'ha guardonat Andreu Sotorra pel desenvolupament d'un pàgina web d'interès pel món literari català. El 'Premi Trajectòria al llibreter' ha reconegut la trajectòria de més de 30 anys en la difusió del llibre infantil i juvenil a la Llibreria Robafaves.

Pel recolzament econòmic en les iniciatives del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya ha estat premiat amb el 'Premi Trajectòria a la política cultural'.

I finalment s'ha guardonat amb el 'Premi Trajectòria honorífic a la família' a la Federació d'associacions de mares i pares d'alumnes de Catalunya per recrear espais a casa per llegir i acompanyar els infants en la descoberta de textos i d'imatges que els ajudaran a ser lectors crítics i independents.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.