
El govern d’Espanya es gastarà 1.000 milions en un túnel d’AVE a Astúries
Foment vol reduir quinze minuts el trajecte que va d’Oviedo a Madrid
Ahir, el ministeri de Foment va posar a exposició pública al BOE l’estudi informatiu del tram. El projecte és el de reformar el tram entre Oviedo i Pola de Lena, per millorar el timing, i reduir l’actual trajecte fins a Madrid baixant de les tres hores. Les obres consisteixen principalment en un túnel que va dels 17 quilòmetres als 21,7 (hi ha quatre alternatives) per millorar la connexió entre Oviedo i Pola de Lena.
Comparteix
TweetEtiquetes
Foment vol transformar un traçat que actualment és de 31 quilòmetres i pel qual circulen trens de curta, mitja i llarga distància, un tram de doble via electrificada. En funció de cadascuna de les quatre alternatives, el projecte varia en els costos. El cost més car seria el de la tercera alternativa, que superaria els 1.117 milions d’euros. El més barat és el de l’alternativa número quatre, amb 968 milions de cost.
Les actuacions s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI 2012-2024), i les quatre opcions mantenen l’estació d’Oviedo en la seva ubicació actual, mantenint l’accés pel túnel d’El Fresno, i la possibilitat d’encarar trens de llarga distància per la línia actual, per poder servir a les estacions de Pola de Lena (un municipi de 8.682 habitants) i Mieres (de 41.013 hab).