Catalunya al capdamunt de l'encariment del lloguer a l'Estat espanyol amb un 5,8%
Generalitat i promotors negocien la creació de l'habitatge "a preu concertat català"
Altre cop, Cataluny dins de l'Estat espanyol, és primera. En aquest cas però, les dades no són gaire positives. Si només a l'octubre, els lloguers es van incrementar un 0,4% de mitjana a tot l'Estat. A Catalunya, atenció, no baixem pas del 5,8%. Darrera nostra, els encariments més forts van ser a Aragó, amb un 5,3%, i a Madrid, amb un 5,2%. Com sempre, els que menys van pujar van ser els d'Extremadura i Múrcia, amb un 1,4%.
Catalunya és la comunitat on els preus dels lloguers s'han disparat més els últims dotze mesos, en concret un 5,8%. Segons dades oficials de l'Institut Nacional d'Estadística, els lloguers s'han apujat un 4,5% de mitjana al conjunt de l'Estat, és a dir, 9 dècimes més que la inflació. Per darrere de Catalunya, les comunitats amb increments més destacats són Aragó i Madrid.Generalitat i promotors negocien
El Pacte Nacional per l'Habitatge preveu la creació d'àrees residencials on els pisos protegits tinguin una presència destacada. Així, en municipis de més de 10.000 habitants, el 60% de les promocions que es facin es podran continuar venent a preu de mercat. La resta, el 40%, s'haurà de vendre a preu assequible, però en diferents modalitats. Un 20% haurà de ser per a pisos de protecció oficial. Un 10% per a pisos a preu concertat, que són un 20% més cars que els protegits, però encara per sota del preu de mercat. I el 10% restant respondrà a una nova figura que estan negociant govern i promotors. Rebrà el nom de pisos a preu concertat català.







