
L'incendi d’Òdena està cerclat "provisionalment" i tenir-lo sota control dependrà del vent
Els mitjans aeris no s'han pogut enlairar aquest dilluns a primera hora perquè la boira dificulta les seves tasques
ACN- El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha explicat aquest dilluns al migdia que l'incendi que crema entre el Bages i l'Anoia ja està perimetrat, "però de manera provisional". Jané ha usat el qualificatiu provisional perquè tot i que en les últimes hores el foc no hagi avançat, havent cremat ja 1.235 hectàrees, els preocupa el vent que ha començat a bufar. Concretament, el vent de ponent, "perquè és molt sec, calent i genera una ràpida propagació", però també el de marinada. Pel que fa als veïns desallotjats de Sant Salvador de Guardiola, el conseller ha explicat que, "de moment" i fins a nou avís, aquestes persones no podran tornar a casa "perquè tot i que no hi ha foc, és una zona molt vulnerable".
Les condicions meteorològiques a la zona de l'incendi han millorat força al llarg de la nit, la humitat s'ha enfilat fins a superar el 90% i el vent bufa però molt fluix. No obstant, l'incendi encara està actiu i els Bombers no l'han pogut perimetrar, tot i que al llarg de la matinada s'ha fet una feina molt intensiva per tal de reduir flama i frenar l'avanç del front. D'aquesta manera, s'ha aconseguit que el perímetre no s'hagi incrementat en les darreres hores i hagi quedat establert al voltant de les mil hectàrees, que els Agents Rurals donaven com a dades encara provisionals poc abans de la mitjanit.Aquest dilluns queden unes 120 persones desallotjades. Concretament, a l'antic pavelló Congost de Manresa hi ha 95 persones, de les quals 72 són els nens de la casa de colònies de Sant Esteve de Guardiola; a Sant Salvador de Guardiola hi queden 23 persones, més un grup de gent amb animals que inicialment estaven fora de les dependències municipals, i finalment al Bruc hi ha quatre persones de Sant Salvador de Guardiola que van trobar el seu habitatge en males condicions.
En total, l'incendi va obligar a evacuar unes 400 persones, però cap a la mitjanit els veïns de la urbanització Montserrat Park al Bruc i els de la urbanització de la Font del Bosc d'Òdena ja van poder tornar a casa seva.
La carretera C-37 continua tallada aquest matí en dos trams: entre els quilòmetres 71,50 i 75,50 per una banda i entre els punts 69 i 80. També continua tallat l'accés a Montserrat per can Maçana.