“La Comissió Antiviolència coarta de manera flagrant la llibertat d’expressió”
Les onze entitats que poden rebre una sanció per la xiulada fan pinya amb un comunicat on titllen les possibles multes de “violència punitiva”
Les onze entitats que es poden veure afectades per les sancions que ha proposat la Comissió Antiviolència per la xiulada durant la final de la Copa del Rei de futbol han expressat el rebuig a la decisió en un comunicat conjunt: “La Comissió Antiviolència coarta de manera flagrant la llibertat d’expressió”, han dit.
"Estan seguint una estratègia predeterminada de coacció"
A més, destaquen que la Comissió “està seguint una estratègia predeterminada de coacció que abasta les diferents estructures polítiques de l’Estat”. El comunicat també explica que “l’Estat intenta ofegar amb multes desorbitades entitats que s’expressen políticament demostrant la feblesa d’un Estat que es veu amenaçat pel fet de veure com xiulen el seu himne”. El text segueix, dient que “amb la violència punitiva no aconseguiran que els seus símbols no siguin xiulats, sinó que els faran representar valors que són violents, repressors i intolerants i gens relacionats amb la llibertat i la democràcia”.
No s'arronsaran
Les onze associacions també aprofiten per expressar que no s’arronsaran i que defensaran els drets fonamentals dels catalans, “en especial dels que van xiular en lliure expressió de les seves idees. Abans d’acabar, agraeixen el suport del govern del país, ERC, CUP, ANC, Òmnium, Plataforma Pro-Seleccions Catalanes i la Xarxa d’Ateneus. Les entitats implicades són Sobirania i Progrés, Plataforma pel Dret a Decidir, el sindicat CADCI, International Commission of European Citizens (ICEC), Fundació President Macià, Ara o Mai!, Casal per la Llibertat i la Independència de Catalunya, Societat Catalana de Lliure Opinió, Moviment de Cultura Popular El Sotrac, Catalunya Acció, i Units per Declarar la Independència Catalana (UPDIC).
Notícies relacionades
- Munté: “No entenc quina mena d’Estat demòcrata és aquest” 28.07.2015.
- Catalá justifica les sancions al Barça i les entitats: “són normals en un Estat de dret" 28.07.2015.
- “La violència espanyola” provoca amb multes milionàries per xiular l’himne espanyol 27.07.2015.
- Antiviolència es reunirà dilluns per decidir les sancions per la xiulada de final de Copa 22.07.2015.