BcnenComú comença a descobrir l’espoli permanent que practica Espanya també a Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona lamenta que els PGE obvien Rodalies, la Sagrera i els accessos ferroviaris al Port. Una lamentable tradició que ICV no ha volgut reconèixer fins ara
Barcelona (ACN).- L'Ajuntament de Barcelona ha valorat els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per al 2016 i ha lamentat "el retard" i "l'ordre de prioritats equivocat" de les inversions en infraestructures pendents a la capital catalana. "El govern del Partit Popular porta quatre anys retenint i obviant projectes clau com els accessos ferroviaris al Port, les inversions a Rodalies i la Sagrera", ha assenyalat la tinenta d'alcalde d'Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. "Són grans projectes crítics per a la ciutat, amb un ritme d'implantació molt allunyat de les previsions ", ha reblat Sanz, que considera també que les poques inversions prioritàries de l'Estat "no coincideixen amb els interessos de la ciutat".
Governar té avantatges, la tinent d’alcalde Janet Sanz(ICV) descobreix que Espanya també maltracta Barcelona
En aquest sentit, per al consistori barceloní el tren llançadora a l'Aeroport de El Prat no té caràcter prioritari en un context de posada en marxa -el proper any- del tram de la línia 9 entre l'Aeroport i Fira de Barcelona. La quarta tinenta d'alcalde ha assenyalat els accessos ferroviaris al Port de Barcelona, les inversions a Rodalies o l'estació de la Sagrera i l'adequació dels seus entorns i el carril bus de la B-23 com a projectes prioritaris, amb un nivell d'inversió molt baix i que requereixen una execució urgent. Dels accessos ferroviaris al Port, Sanz ha deplorat que ja faci 9 anys que se'n va realitzar l'estudi informatiu "i el projecte encara no estigui licitat".
Janet Sanz descobreix les inutilitats de les terceres vies que ha defensat el seu partit
I pel que fa a Rodalies, del pla i la inversió promesa pel Ministeri de Foment de 4.000 milions d'euros a tota la xarxa "no se n'ha executat ni el 25%", ha calculat la quarta tinenta d'alcaldia, que -a banda- recorda que les inversions prioritàries pactades amb la Generalitat per valor de 306 milions d'euros també tenen un grau d'execució totalment insuficient. "A Rodalies les inversions previstes no faran que augmenti la capacitat, la fiabilitat ni la freqüència de la mobilitat quotidiana dels ciutadans i ciutadanes de Barcelona, que és el necessari en aquests moments", ha assenyalat Sanz.
Pastor rebrà Colau el proper 1 de setembre per explicar-li a l’alcaldessa com és practica l’espoli a Barcelona
"Continua vistosament malmesa, amb el paviment trencat, els edicles provisionals i el final del carrer Provença amb les obres inacabades", ha enumerat Sanz. "El govern central segueix sense dignificar l'espai i retornar-lo a la ciutat per a l'ús ciutadà", ha constatat Janet Sanz, que ha remarcat que les obres de restitució s'han posposat una vegada rere altra. Sanz ha avançat que tots aquests assumptes els abordarà l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, amb la ministra de Foment, Ana Pastor, en la reunió prevista per al proper dia 1 de setembre.
Notícies relacionades
- El govern Colau encén la xarxa amb la instal·lació de barreres metàl·liques a Gran Via 04.08.2015.
- Amb la #Patxanga de Colau els poderosos sempre guanyen 01.08.2015.
- Emin Capital confirma el caos que viu l’Ajuntament de Barcelona 02.08.2015.
- Colau no accepta les critiques a la seva gestió 28.06.2015.