Xantatge del govern espanyol per permetre operar a l’aeroport d'El Prat
El ministeri de Foment obliga tres línies aèries de Japó i l'Índia a tenir com a destí últim Madrid si volen volar a Barcelona
De Tokio a la Sagrada Família, però amb destinació a la Cibeles. El govern espanyol ha condicionat la negociació entre i la Generalitat i les línies aèries asiàtiques Japan Airlines (JAL), Tòquio All Nippon Airways (ANA) i Air Índia, interessades a operar amb l'aeroport d'El Prat, a tenir com a destí final Madrid. Això assegura Crònica Global, que afirma que aquesta és la condició del ministeri de Foment i que té per objectiu que l’aeroport de Barcelona quedi relegat a ser una escala i no un destí.
Madrid, destí últim per nassosEspanya és l’únic país de la UE on els aeroports estan sotmesos a gestió integrada, i la gestió i la propietat pertanyen a l’Estat, a més el govern espanyol té establerts acords bilaterals amb molts països que contenen clàusules que obliguen a viatjar a aquests països via Madrid, també indiquen el nombre de companyies establertes en cada país que poden operar en la ruta, la freqüència i quins són els aeroports per volar entre els dos països, i molts acords inclouen Madrid com a únic aeroport de destinació possible per a les companyies de l’altre estat. Però pel que sembla, si no hi ha conveni, Madrid també pot forçar que el destí últim sigui la capital del regne d’Espanya.
Adéu Espanya
El que és clar és que amb un nou estat la Generalitat tindria capacitat de negociació directe amb les companyies aèries i El Prat podria definir les seves pròpies estratègies i esdevenir un terminal internacional que, entre altres coses, conferiria major dinamisme econòmic al país.