Junts pel Sí surt a buscar els joves
El jovent i el seu futur són una prioritat del nou país i de la candidatura de Junts pel Sí
La campanya electoral és a punt de començar i Junts pel Sí és amb diferència la campanya que més il·lusió i motivació desperta entre els catalans. La candidatura, que ja ha superat els 70.000 candidats i que es proposa arribar als 100.000, encara vol mobilitzar més gent i ha llençat un nou formulari amb el que pretén anar a buscar el jovent de Catalunya perquè s’involucri amb la seva campanya. Es tracta d’un formulari que pot omplir qualsevol jove d’entre 18 i 24 anys – sigui o no sigui candidat- que li permetrà rebre diverses informacions per tal de difondre a la xarxa i a través dels serveis de missatgeria. D’aquesta manera Junts pel Sí pretén fer arribar el seu missatge als votants més joves i alhora convertir-los en difusors en una arena, la de les xarxes, que els més joves tenen d’allò més incorporada a la seva vida quotidiana.
Els joves: un objectiu prioritari a mobilitzar per guanyar.Junts pel Sí, la candidatura independentista formada està duent a terme, seguint l’estil d’Ara és l’Hora, una precampanya que pretén aconseguir uns nivells màxims de mobilització al país. Precisament en aquesta direcció, la candidatura s’ha plantejat mobilitzar diversos col·lectius de manera prioritària, com ja vam veure el passat cap de setmana passat amb les dones, o com és evident amb la població de l’àrea metropolitana. Un dels altres objectius claus de la campanya són els votants més primerencs, els joves d’entre 18 i 24 anys. Es tracta d’una franja d’edat amb molt de potencial vot independentista però que tendeix a la desmobilització i a no anar a votar, o fins i tot per un important escepticisme en el sistema polític.
Les xarxes socials com a principal eina de campanya
El formulari que ha llençat Junts pel Sí i que es troba a www.juntspelsi.cat/joves, vol aconseguir voluntaris joves d’entre 18 i 24 anys per fer-los arribar el seu missatge i que, a la vegada, el facin córrer a les xarxes socials i pels serveis de missatgeria com Whatsapp per tal de ser-ne difusors entre els altres joves que estan a la xarxa. Tot plegat pretén aconseguir que els joves, que seran els més protagonistes de la construcció del nou país i els més beneficiats, no és quedin a casa i vagin a votar Junts pel Sí el dia 27 de setembre i siguin capaços de convèncer altres joves dels beneficis d’un estat propi, més just, més net i amb més oportunitats.