Mig milió de persones podran votar a la consulta sobre la independència del 20J
Després d'aquest diumenge, més de la meitat dels municipis del Principat hauran pogut participar-hi
Un total de 488.501 persones de 44 municipis catalans estan cridades a votar a la consulta sobre la independència del pròxim 20 de juny. En aquesta onada, 24 comarques celebraran consultes però la que en concentrarà més serà el Baix Llobregat, amb cinc municipis. La localitat més gran a participar-hi serà Mataró, amb un cens de 101.576 persones majors de 16 anys i que estarà coordinada per Alfons López Tena, artífex de l'èxit de participació del 13D a Osona. Amb aquesta darrera onada, se superaran la xifra dels 500 municipis –més de la meitat del Principat- que hauran celebrat consultes. Uriel Bertran, portaveu de la Coordinadora Nacional, ha destacat el caràcter 'metropolità' d'aquesta onada i ha qüestionat que el 'cinturó roig' sigui impenetrable ja que s'hi registra un percentatge de vot anticipat similar al d'onades anteriors.
Les comarques que acolliran la consulta sobre la independència aquest diumenge són l'Alt Camp, Alt Empordà, Alt Penedès, Anoia, Baix Camp, Baix Empordà, Baix Llobregat, Baix Penedès, Cerdanya, Conca de Barberà, Garraf, Garrigues, Maresme, Noguera, Osona, Pallars Sobirà, Priorat, Ribera d'Ebre, Ripollès, Segrià, Selva, Tarragonès, Vallès Occidental i Vallès Oriental.Bertran ha afirmat que davant 'l'atzucac' en el que es troba l'Estatut, 'l'únic camí de futur és el dret a l'autodeterminació' i ha assegurat que després d'aquesta última onada de l'any, els pròxims mesos es dedicaran a treballar perquè el màxim de municipis restants de Catalunya organitzin consultes el pròxim 10 d'abril, quan es faci a Barcelona.
Crida a la ciutadania per col·laborar amb la recollida de signatures pel referèndum oficial sobre la independència
Després que dimarts la Mesa del Parlament admetés a tràmit la Iniciativa Popular per convocar un referèndum sobre la independència de Catalunya, els seus impulsors estan centrats ja en aconseguir el màxim nombre de persones que s'acreditin com a fedataris per col·laborar amb la recollida de signatures que s'ha d'iniciar properament. Calen unes 220.000 signatures per aconseguir que el Ple del Parlament voti la convocatòria, tot i que se'n volen aconseguir moltes més per demostrar el suport social que té la iniciativa. És per això que s'ha habilitat un formulari perquè totes aquelles persones que vulguin participar d'aquest procés històric s'hi puguin inscriure.
Notícies relacionades
- El vot anticipat a Vallromanes ja arriba al 18% 10.06.2010.
- L'Ajuntament de Sant Feliu nega que hagi perjudicat la consulta sobre la independència 10.06.2010.
- Puigcercós s'adreça a tots els militants demanant-los col·laboració amb la IP 09.06.2010.
- Continuen les traves de l'Ajuntament del PSC a la plataforma Sant Feliu Decideix 09.06.2010.
- Mataró dóna el tret de sortida a la campanya pel 20J 04.06.2010.
- El 20-J serà l'onada de consultes més accessible per a les persones cegues 03.06.2010.
- Sitges dóna el tret de sortida a la recollida del vot anticipat pel 20J 02.06.2010.
- Térmens inicia la campanya pel 20J 02.06.2010.
- Un 14,05% de sabadellencs s'ha pronunciat sobre la independència 30.05.2010.
- Mataró aprova la moció de suport a les consultes després que el PSC l'hagi retallada 06.05.2010.