
Gerro d’aigua freda a “Catalunya sí que és pot” des de l'esquerra propera
Destacades personalitats d’esquerres fan una crida a votar les candidatures independentistes el 27-S perquè, argumenten, el federalisme ara ja és una via morta
Avui s’ha presentat a l’Ateneu Barcelones la #Crida27S impulsada per membres d’organitzacions d’esquerres i exmilitants d’ICV-EUiA que defensen a través d’un manifest que un vot massiu i majoritari per la independència “donaria una gran força a Catalunya per negociar amb l'estat espanyol una possible independència", també consideren que el pacte d’ICV-EUiA amb Podemos és un error, fruit de dues debilitats. Anna Sallés, Jordi Sales i Xavier Folch han explicat les raons de la Crida 27-S.
“La decisió de “Catalunya sí que és pot” de no sumar-se a la Via Lliure de la Meridiana és electoralista”Així de contundent s’ha mostrat Anna Sallés, professora d'Història Contemporània a la UAB vinculada a ICV i vídua de l’escriptor Manuel Vázquez Montalbán, durant la presentació en la que ha titllat d’error fruit de dues debilitats el pacte dels ecosocialistes amb Podemos, amb tot ha considerat que després del 27-S podria ser que aquesta formació esdevingués una aliada del procés.
Fracàs de la via federal
Els impulsors de la Crida27-S defensen que durant gairebé quatre dècades han confiat que Catalunya tindria cabuda dins l’Estat espanyol, però ara constaten el fracàs de la via federal. Argumenten la impossibilitat d’aquesta via perquè a Espanya el PP conserva un gran poder polític i econòmic, i que la seva marca blanca, Ciudadanos, sembla que guanya terreny. Pel que fa al PSOE i el seu “apèndix” el PSC assenyalen que la seva proposta federal es pobra de contingut i que Podemos defensa polítiques massa ambigües pel que fa a Catalunya.