directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 6 de febrer de 2025 21:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas-Colell recrimina a l'Estat que faci servir la banca com a "artilleria" en contra de la independència

El conseller d'Economia assegura que Catalunya no deixarà de pagar i cobrar en euros i que és un "gran mercat financer que atreu negoci"

Comentaris 31  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha titllat aquest divendres a la tarda el govern espanyol d'"irresponsable" per fer una "pressió enorme" a la banca en contra de la independència de Catalunya i fer servir un sector "delicat" com el financer com a "peça d'artilleria" política. 



El titular de El País que serà estudiat a les faciltats de periodisme
El titular de El País que serà estudiat a les faciltats de periodisme

Comparteix
   


Etiquetes

Un savi de reconegut prestigi internacional parlant clar

D'aquesta manera, ha contestat al comunicat fet públic per l'Associació Espanyola de la Banca (AEB) i la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvi (CECA), que alerta sobre els "riscos per a l'estabilitat financera" que tindria "qualsevol decisió política que trenqués la legalitat vigent", que "comportaria l'exclusió de la Unió Europea i de l'euro d'una part d'Espanya".

Mas-Collell, més credibilitat que govern espanyol als mercats internacionals

Aquesta és una realitat indiscutible, el que demostra que a Madrid les dades electorals en poder del govern espanyol comencen a provocar un estat de nervis cada cop fort. A Espanya li falla la diplomàcia i ara s’equivoca llençant sense arguments els lobbys econòmics.

El Govern Espanyol al darrera dels comunicats de a Banca i Circulo de Empresarios

En declaracions a l'ACN, Mas-Colell ha dit que no li "estranya" el comunicat perquè el govern espanyol, segons ell, pressiona diversos sectors polítics i econòmics, però creu que el sector financer és una "peça clau" per a l'economia i "convé deixar-lo fora de la política per no crear alarma". "Això ho sap tothom, i el govern espanyol també", ha conclòs.

“Si Catalunya fos independent, no quedaria fora de la zona euro”

A Mas-Colell els arguments de l'AEB i la CECA no el deixen intranquil, perquè assegura que Catalunya, si fos independent, no quedaria fora de la zona euro. "No deixarem de cobrar ni pagar en euros, això està escrit en pedra", ha assegurat.
 
Així, considera que l'economia catalana és "sofisticada i desenvolupada", i compta amb un "gran mercat de serveis financers", cosa que "atreu negoci". Per això, opina que no faltarien institucions bancàries i financeres que voldrien invertir a Catalunya, encara que fos independent. De fet, segons ell, seran els mateixos membres d'aquestes dues entitats, com La Caixa, el Banc Sabadell, el BBVA o el Santander els que voldran seguir implantats a Catalunya, on ja "competeixen intensament per créixer, i no ho deixaran de fer perquè Catalunya és un mercat interessant". "Hi haurà diversos bancs i els ciutadans estaran ben servits", ha volgut tranquil·litzar.
 
"Els EUA no es preocupen per processos democràtics sinó pel Pròxim Orient"
 
Mas-Colell també ha opinat que la declaració del president dels Estats Units, Barack Obama, sobre la unitat d'Espanya "és el que ha d'oferir el govern nord-americà davant de les pressions" del govern espanyol. El conseller, que ha viscut molts anys als EUA, considera que el govern nord-americà no està preocupat per processos democràtics, sinó pels conflictes al Pròxim Orient, Irak o Iran. Admet, però, que els EUA prefereixen l'estabilitat, però el conseller assegura que el conflicte polític entre Catalunya i el govern espanyol no se l'han inventat els catalans.

El titular de El País on afirma que la banca marxarà de Catalunya si aquesta proclama la independència serà estudiada a les facultats de periodisme
 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#31
PALURDOS IMPERIALES HISPANICOS fletxa CASPAÑÑÑÑISTAN INFERIOR
20 de setembre de 2015, 10.23 h


#29 Oche, chabalín: NO SEAS TU TANG BURRO QUE TE ALEGRE DE ESO, ... lo mas jodio del asunto é que si Cataruña se sale de la Uniong Uropea, aluego nos ban a cobrás una tarifa pol cada camiong eppañiós que mandemo pa uropa !!!

Y si ahi que ir a pasá por Irung, se encarese muschio el biage. Pol Irung solamente ba bien pa los camiones que ban a la Bretañia Flansesa o al oeste de Fransia, pero si mandemo naranjas balensianas a Munich , er biage sale MUCHIO MAS CARO !!!

Será tonto tu, se... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
19 de setembre de 2015, 17.57 h



#29

Las incongruencias del poder.

El analista no puede atender a todos los frentes. La realidad es tan confusa, abigarrada y variopinta que se necesitaria un equipo compuesto por un Dickens, un Balzac y un Galdós para dar cuenta de ella. Ayer contraía matrimonio un figura del partido del gobierno y hasta el último instante se mantuvo el suspense sobre si el presidente asistiría a la boda. ¿Motivo? Es una boda de dos hombres y el partido que preside tiene recurrida ante el Tribunal Con... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Aragoneses orientales (que hablais en LAPAo o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (joan Sales dixit fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente en todos los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes).
19 de setembre de 2015, 13.31 h

Dombrovskis corrige a Romeva por twitter y reafirma que una Catalunya independiente quedaría fuera de la UE

@raulromeva @VilaWeb The #EC has single message on Spain, delivered by me or @MargSchinas Please, read: http://www.euroefe.efe.com/1311_noticias/3346632_el-vicepresidente-de-la-comision-europea-afirma-que-la-... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
En Capablanca fletxa Serra de l´Obac
19 de setembre de 2015, 11.45 h

La revolta que ha provocat i seguirà provocant aquest infaust comunicat de l´AEB i la CECA, obligarà a les entitats (no només catalanes) a fer-se enrera de les seves amenaces i errades escrites en un document que no s´aguanta ni amb pinces.
Donat que la pressió ha vingut de l´estado español, els banquers haurien, com a mínim, d´haver redactat ells mateixos el document, perquè es nota força la matusseria de la ma d´algun politicastre o assessor barroer d´aquest. Hagués estat més ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
mario fletxa barna
19 de setembre de 2015, 10.34 h

Hem de llegir per saber quelcom sempre, però sabeu que us dic? FINS EL 27S COMPANYS! EL DIA QUE COMENÇARÀ TOT I PODREM RESPIRAR UNA MICA MILLOR. I ANIREM CAMINANT VERS LA LLUM DEL FUTUR, TOTS JUNTS PEL SI!


PEL NOU ESTAT DE LA CIUTADANIA, LA REPÚBLICA CATALANA: EL POBLE PER EL POBLE AMB TOTS ELS NIVELLS SOCIALS!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
19 de setembre de 2015, 07.51 h

No s´entén que hi hagi persones, persones? que escriguin en foraster en aquests espais i en contra de la independència.... Segur que no saben ni han volgut aprendre català. Però tenen permís per anar al seu terreny. Podran parlar exclusivament en espanyol... tal com fan aquí.
Degueren estudiar en monolíngüe. Ja va bé, per conèixer-los. Però em sorprèn que siguin tan massoquistes. Venen a aquet espai a patir.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
19 de setembre de 2015, 07.36 h

La Banca espanyola del que té por és de veure marxar els Euros catalans.

Que si ha de de nodrir-se dels que aporta la feina d´Extremadura, van arreglats.

En canvi els bancs catalans haurien de fer préstecs a Espanya. I això ja no els va bé.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Ian fletxa Berga
18 de setembre de 2015, 23.26 h

caixadenginyers.cat , seu a Catalunya, cooperativa, ètica, la primera en piular desmarcar-se del comunicat dels espanyols ! Som Catalans? o, potser sou espanyols?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu fletxa EL VALLES UN DE SOL NO DOS
18 de setembre de 2015, 21.27 h

ALS BANCS Sels te què POSAR MULTES PER TENIR MOLTS PISOS BUITS Aixo sa de fer en tots els BANCS Tambe fer-lis paga un impuesto per tenir Caixers automatics al carrer vorera fora de la oficina ocupa espai públic via publica la embruta Con fan les Terrases aquestas paguen per posar una Taula i cadiras a la vorera els BANCS HAN DE PAGAR PER TENIR caixers a la vorera MULTAR BANCS PER ELS PISOS BUITS Covard es el Ajuntament que no els multa als Bancs


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
18 de setembre de 2015, 21.27 h

FES-TE CANDIDAT PEL SÍ

JA SOM 101.815 CANDIDATS

Dóna el teu suport als 135 candidats
i suma’t a la candidatura

o si ho prefereixes

Anaven lents perquè anaven lluny---GOVERNEM-NOS!!

Basat en realitats polítiques.

Vota't!

#Governemnos


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
La dreta com més a la dreta és terrorífica, l’esquerra no existeix

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.