UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 4344 Ferran Adrià serà nomenat 'honoris causa' per la Universitat de Barcelona ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 21:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Ferran Adrià serà nomenat 'honoris causa' per la Universitat de Barcelona

Valoren els seus mèrits culturals i científics en ciència i química dels aliments

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El consell de govern de la Universitat de Barcelona va decidir aprovar aquest dimecres, 21 de novembre, concedir el títol de 'doctor honoris causa' al cuiner Ferran Adrià. La cerimònia d'investidura es farà al Paranimf de la UB el pròxim 17 de desembre. La candidatura ha estat proposada per la Facultat de Química en reconeixement als seus mèrits culturals i científics, les seves aportacions a la ciència i a la química dels aliments, la seva projecció en la societat catalana i la seva vinculació amb la UB. El padrí serà Claudi Mans, catedràtic del Departament d'Enginyeria Química de la UB.
ferran adrià
Comparteix
   

Nascut a l'Hospitalet de Llobregat l'any 1962, Adrià és un dels restauradors més reconeguts actualment en l'àmbit internacional. Propietari d'El Bulli, restaurant avalat per tres estrelles Michelin, és també president del Consell Assessor de la Fundació Alicia, un centre de recerca dedicat a la innovació tecnològica en cuina. A més, és un dels fundadors del Taller d'experimentació El Bulli, situat al centre de Barcelona.

Al llarg de la seva trajectòria ha rebut diversos guardons, com ara, El Premi Humanitat Ciutat d'Hospitalitet del 2001, la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya i la Medalla d'Or al Mèrit Turístic, el 2002, i el 2003, El Periódico de Catalunya li va atorgar el premi Català de l'Any i l'Ajuntament de Barcelona li va concedir el Premi Ciutat de Barcelona. Més recentment, l'any 2005, la Universitat Camilo José Cela, va crear la Càtedra Ferran Adrià. El 2006 va rebre el premi Lucky Strike Designer Award i el 2007, va ser convidat a participar en la fira Documenta de Kassel.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.