
La candidatura invencible s’esgargamella per la independència
Els 70.000 assistents a l’acte final de Junts pel Sí interrompen els discursos per cantar l’Estaca’ i cridar “independència!”
“Ho hem donat tot” deia Raül Romeva, “fins i tot hi ha qui s’ha deixat la veu”. El cap de llista de Junts pel Sí feia referència també a la veu trencada del discurs d’Oriol Junqueras, o a l’afonia de Mas cridant a votar per aconseguir la llibertat anhelada. Aquest ha estat el colofó a un acte que s’ha anat escalfant amb les intervencions i les actuacions prèvies, com narra aquesta crònica d’ambient.
Invencibles
Junts pel Sí s’ha transformat en la candidatura invencible. No en va, la cançó triada per anar sonant durant els actes de campanya ha estat l’Invencibles’ d’Els Catarres, que ha desplaçat Èric Vergés i Roser Cruells per interpretar-la davant un públic que frisa per poder votar per la llibertat el diumenge 27.
La Trinca torna per mullar-se per la independència
"Volem ser lliures, i si no ens donen la independència ens la farem". La rumba catalana ha amenitzat l’inici de l’acte amb una crida a la llibertat i la independència que ha aixecat les 70.000 persones que han ocupat l’Avinguda Maria Cristina de Barcelona aquest vespre, un rècord absolut d’assistència en un míting electoral a Catalunya. Junts pel Sí ha deixat a anys llum aquells mítings de masses de la Convergència dels noranta al Sant Jordi.
El multitudinari míting ha tingut moltes atraccions pels espectadors. Un dels plats forts ha estat la gran sorpresa de veure els tres integrants de La Trinca cantant junts a un escenari després de dècades. El públic també ha gaudit i ha rigut al principi de l’acte de la reproducció de la part de l’entrevista de Rajoy a Onda Cero d’aquesta setmana on el president espanyol va quedar ‘despullat’.
Un poble determinat a fer del 27 de setembre el dia on tot comença
Les trampes dels darrers dies de l’Estat espanyol, com les declaracions incendiàries, o les enquestes intencionades no han aturat la determinació dels assistents a l’acte final de campanya de Junts pel Sí. La contundència en les opinions de la gent que ha omplert l’Av. Maria Cristina era clara i diàfana. “No ens han deixat cap altra opció”, deien alguns “és el que portàvem esperant durant tants anys”.
Junts pel Sí aconsegueix fer història amb els suports irrepetibles de les personalitats assistents
Junts pel Sí ha tret tota l’artilleria en el míting final de campanya a Barcelona. De fet, ha concentrat tots els esforços territorials en un acte que ha aplegat un munt de personalitats del món de la cultura com també de l’esport, a banda de l’actuació sorpresa de La Trinca. Gabriel Rufián, Joel Joan, la campiona d’Ultratrail Núria Picas, o el suport d’un ‘Polseres’, en Marc balaguer no han tingut problemes per entusiasmar un públic que ja ha vingut entregat, però conscient de la importància de les eleccions de diumenge.
La salutació en català i el discurs d’Eduardo Reyes. "Este país lo construyeron nuestros padres y abuelos para darnos una vida más digna", ha rebel·lat les masses contra la intolerància de l’Estat. El “Súmate, Súmate, Súmate!” ha carregat les piles de l’orador que ha dit que "hacer el sueño realidad es nuestro propósito". Monica Green ha fet un cop d’efecte llegint el discurs de Pau Casals a les Nacions Unides, però qui finalment ha remogut consciències ha estat l’actriu Sílvia Bel ha remogut consciències amb la interpretació del punyent poema de Miquel Martí i Pol ‘Ara mateix’. “Via fora!, que tot està per fer i tot és possible”.
Quan es tenen tots els asos de la baralla, la victòria està assegurada
I de Miquel Martí i Pol a Lluís Llach. Els caps de llista de Lleida, Girona i Tarragona també han tingut veu a l’acte. De fet, Lluís Llach ha estat un dels grans animadors de la nit, perquè ha gaudit d’una sonora ovació i ha estat rebut amb una entonació a capella de manera espontània de ‘l’Estaca’. El cantautor de Verges també ha arrencat càntics de ‘mai més súbdits’ en unes paraules molt emocionals.
Les intervencions s’han anat succeint amb molta brevetat, la qual cosa ha fet l’acte digerible pel públic assistent i als espectadors que l’han volgut seguir per twitter. L’avantatge de tenir tots els asos de la baralla en una mateixa candidatura s’ha fet notar, i l’ordre de les intervencions ha fet que la intensitat i l’emoció del discurs anés augmentant, fins esclatar amb la veu del president de la Generalitat, pletòric, al final de l’acte.
El poble reconeix el sacrifici de Muriel Casals i Carme Forcadell
Les expresidentes d’Òmnium Cultural i l’ANC han estat les ànimes del procés. Gràcies al seu esforç, dedicació, perseverança i contundència, les darreres diades han estat tot un èxit, i el poble ha pogut posar la llibertat de Catalunya al bell mig de la política catalana. Amb un discurs breu però molt sentit, les ‘dones de la independència’ han estat l’avantsala de luxe del plat fort: els discurs d’un Oriol Junqueras emocionat, l’artur Mas esgargamella, i el del cap de llista de Junts pel Sí, la candidatura més gran de la història d’Europa, l’agraït Raül Romeva.