
Acció Cultural demana a Ximo Puig que faci tornar TV3 al País Valencià
L’entitat no pot fer-ho per si mateixa obstaculitzada pel govern de Rajoy
Acció Cultural, l’entitat germana d’Òmnium Cultural al País Valencià, insta al les renovades institucions valencianes a fer-se càrrec de les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio per tal que els valencians i valencianes puguin gaudir de programació en català com havien fet fins que el PP va iniciar la seva persecució
Recuperar el català als mitjansAcció Cultural del País Valencià amb el seu objectiu de promoció de la llengua i la cultura pròpia dels valencians ha fet públic un comunicat per recuperar les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio. L’entitat que durant 25 anys va permetre que els valencians i valencianes tinguessin la possibilitat de veure TV3 i escoltar Catalunya Ràdio a través d’una xarxa de repetidors, explica que no pot recuperar aquesta xarxa i insta al nou govern a assumir aquestes emissions a través de la seva xarxa.
Acció Cultural no pot fer-ho sola
En el comunicat Acció Cultural explica no pot reiniciar les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio per ella mateixa, ja que les freqüències per on emetien són titularitat de l’Estat espanyol i aquest és, d’acord amb les sentències obtingudes, el competent per a sancionar eventualment pel seu ús. En aquest sentit, els membres de la Junta de l’entitat posen de manifest que mentre el Govern espanyol estigui en mans del Partit Popular aquest podria actuar, i afegeixen “i estem convençuts de que ho faria sense dubtar- contra la nostra entitat si tornem a emetre, i les possibles multes i judicis podrien significar un colp molt difícil d’assumir”
El retorn de TV3 en mans de Ximo Puig i les Corts Valencianes
Així mateix el comunicat planteja l’opció que el Govern valencià assumeixi directament les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio. Alternativa que, segons Acció Cultural, “seria la més desitjable perquè, a més que la seua xarxa de repetidors cobreix més territori que la d’ACPV i té més qualitat, significaria l’estabilització i normalització de les emissions”. Aquesta alternativa, a més,
compta amb el suport legal del conveni de reciprocitat signat pels Governs de Catalunya i el País Valencià l’any 2013 però mai aplicat per l’anterior Govern valencià, i per al qual el tancament de RTVV significa un obstacle.
Podeu llegir el comunicat sencer aquí