
Rosa Díez es mofa del col·lapse de l’AVE a Catalunya
La presidenta d’UPyD insinua un robatori de coure intencionat per desconnectar de cop amb l’Estat espanyol. Les insinuacions del govern del PP fructifiquen.
Mofes i insinuacions a la xarxa pel col·lapse a l’AVE d’aquest matí, Rosa Díez i l’humorista madrileny Miguel Lago en són dos exemples però a la xarxa n’hi ha molts més. Des del govern del PP s’ha insinuat repetidament una intencionalitat obscura per perjudicar la imatge d’ADIF i RENFE a Catalunya que ara recull els fruits. De fet, la ministra de Fomento Ana Pastor va insinuar en una entrevista a RAC1 el juliol passat que el robatori de coure a Catalunya era “estrany” perquè a Catalunya era on més cable de coure es robava de la xarxa ferroviària i exigia més col·laboració a la Generalitat.
“Algú vol comparar la densitat de població de la xarxa a Catalunya amb la que hi ha als Monegros?”Llavors el conseller d’Interior, Jordi Jané, va explicar que els robatoris són més freqüents a Catalunya perquè la xarxa ferroviària passa per llocs on hi ha molta densitat de població i hi ha naus prop de les vies que facilita camuflar la mercaderia ràpidament. “Algú vol comparar la densitat de població de la xarxa a Catalunya amb la que hi ha als Monegros?”, va respondre el conseller a la ministra.
Felip Puig: “el col·lapse als trens AVE a Catalunya és un problema greu de gestió”
El conseller d’Empresa ha alertat a RAC1 que el col·lapse als trens AVE a Catalunya aquest dijous a primera hora del matí és un problema greu de gestió perquè ADIF ha trigat tres hores en determinar i comunicar a RENFE que el problema era causat per un tall a la fibra òptica, que genera un problema en la transferència de dades, i no per un robatori de coure, que interromp el subministrament elèctric.