UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 4416 Montilla afirma que el Govern d'Entesa és de màxims i ressalta la seva unitat ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Montilla afirma que el Govern d'Entesa és de màxims i ressalta la seva unitat

Ha repassat algunes de les actuacions del Govern d'Entesa en aquest primer any

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president de la Generalitat, José Montilla, ha afirmat aquest dilluns que el Govern d'Entesa no és de mínims sinó de màxims 'al voltant del desplegament del millor Estatut que mai ha tingut Catalunya'. En la seva conferència per fer balanç del primer any de Govern, el president ha volgut deixar clara la idea de la unitat del seu gabinet, que és que 'tenim un president i no tres. Tenim un Govern, i no tres. Tenim un programa, i no tres'. No obstant, ha admès que 'són tres forces polítiques diferents, que treballem per un sol poble, per un sol país'. Montilla també ha exigit deixar de banda la 'Catalunya de ficció per portar la política catalana al terreny de les realitats'.
govern d'entesa catala
Comparteix
   

En una setmana on hi ha haguts forces retrets entre els socis de Govern a causa de la petició de dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez (mesura a la que hi ha donat suport ERC i ICV), Montilla ha destacat la unitat existent entre els socis de l'executiu per dur a terme les actuacions de Govern previstes per els pròxims quatres anys. 'Compartim moltes coses i treballem plegats en les institucions', ha assenyalat, però ha admès que 'som forces complementaries i de vegades no', però 'això no impedeix treballar responsablement al servei de Catalunya'.

Montilla ha manifestat que 'perd el temps qui pretengui especular amb la incidència d'altres lògiques polítiques en el rumb que té fixat el Govern d'Entesa'. En aquest sentit, ha destacat que l'Executiu 'té un full de ruta per a quatre anys i amb la voluntat d'acomplir el seu pla d'actuació'. I ha deixat clar que una de les prioritats 'és assegurar la governació estable de Catalunya'.

El president de la Generalitat ha afirmat que l'acció d'aquest Govern 'està guiada per un designi reformador que transcendeix, de llarg, la gestió del dia a dia'. Així mateix, ha apostat, per 'superar l'estat de perplexitat', deixant de banda d'una vegada per totes la Catalunya ficció i portar la política catalana de nou al terreny de les realitats'.

Montilla ha acabat el seu discurs citant unes paraules d'Antoni Rovira i Virgili, que va fer l'any 1932: 'El catalanisme d'avui no te res d'arqueològic. No pretén restablir. Políticament el cap de casa, el vot fogueral, els Braços de les Corts. Catalunya, tal com han fet altres nacions ressuscitades, donarà a la seva Constitució interior (al seu Estatut) un marcat caràcter de modernitat i de liberalisme'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.