La premsa internacional torna a donar un disgust a Rajoy
Ni rastre de la coacció a la justícia pel suport del govern, 400 alcaldes i d’una multitud a Mas, cap menció a la coacció a la justícia que ha bramat Rajoy des de Brussel·les
L’agència de notícies dels Estats Units, The Associated Press, una cooperativa propietat dels diaris, ràdio i televisió dels Estats Units, ha subministrat la crònica sobre la declaració del president Mas davant el TSJC, i ha destacat el suport al president Mas el dia que ha estat citat a declarar per respondre sobre “un referèndum simbòlic sobre la secessió d'Espanya l'any passat”. Cap menció a les “amenaces i presències intimidatòries” davant dels tribunals que ha denunciat el president espanyol, Mariano Rajoy avui a Brussel·les, només han destacat la presencia dels membres del govern, dels 400 alcaldes i “d'una multitud de 5.000 persones” davant la seu del TSJC en suport al president Mas.
El govern i el poder judicial espanyol del PP, així com destacats membres del PP han insistit en assenyalar que l'acompanyament que ha fet el govern i centenars de persones a les compareixences d'Irene Rigau i Joana Ortega, suposava un atac a la independència judicial. Avui mateix, el president espanyol, Mariano Rajoy, en declaracions a la premsa a Brussel·les, ha descrit com “absolutament inacceptables” les manifestacions de suport al president Artur Mas davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
La noticia que recull el New York Times i diferents cadenes de ràdio i televisió dels EUA explica que Mas està sent investigat per desobediència, abús de fons públics, prevaricació, usurpació de poders i obstrucció a la justícia, i si és declarat culpable pot ser inhabilitat i afrontar fins a un any de presó, i recorda que la causa es va obrir arrel de la consulta del 9-N, desafiant el TC.