
L’enganyifa de l’Estat amb les infraestructures catalanes al descobert
Les principals promeses del Pla de Rodalies 2008-2015 resten en l’oblit pel Ministeri de Foment
Queden poc més de dos mesos per acabar l’any 2015 i del Pla de Rodalies per Barcelona 2008-2015 pràcticament no se n’ha fet res. Un dossier ple de promeses d’inversions en infraestructures que ha quedat als prestatges del Ministeri de Foment com a element decoratiu.
Catalunya no té la inversió que es mereixUna vegada més l’Estat infravalora Catalunya i no li dóna el que necessita per ser un país més productiu i millor. El Pla de Rodalies 2008-2015 elaborat pel Ministeri de Foment diagnosticava les deficiències de la xarxa catalana i en reconeixia la necessitat de millora. Tanmateix, ni tan sols el propi diagnòstic de les institucions espanyoles ha servit perquè Espanya es dediqués a invertir a Catalunya.
Una llista de promeses incomplertes
A finals de mes d’octubre de 2015 el nou accés a l’aeroport del Prat no s’ha fet, la nova línia de tren Cornellà-Castelldefels tampoc. Les línies de tren fins a Vic i Blanes no s’han duplicat i ni el túnel de Montcada ni l’estació de la Torrassa s’han construït. Aquestes són les principals promeses incomplides que aquest dimarts el politòleg Sergi Castanyé denunciava des del seu twitter (@sergicastanye).
Un engany més
Tot plegat no és més que una repetició de tantes altres històries. El Ministeri de Foment va fer una recull de promeses que va presentar ben maques (vegeu el vídeo) per acontentar Catalunya i que finalment ha quedat amb un llistat de propostes buides .