Caos unionista davant la declaració de JxSí i CUP
La proposta de resolució agafa per sorpresa a l’unionisme, que hi fa front de manera desorganitzada
L’unionisme no s’ha deixat de fregar les mans davant l'aparent falta d’acord entorn a la investidura d'un president de la Generalitat i s’ha confiat. No s’ha cregut que l’important era el contingut i no la persona, així que mentre es felicitaven, els independentistes han estat treballant i ara, de cop, l’entrada a registre de la declaració ha deixat C’s, PSC i PP amb un caos, desunió i manca d'organització que els fa més febles.
C’s i PSC insten a la reconsideració
Ciudadanos i el PSC insisteixen a no voler acceptar la majoria parlamentària i han registrat aquest dimecres al matí propostes de resolució separades per demanar a la Mesa del Parlament que reconsideri l'admissió a tràmit de la declaració independentista de Junts pel Sí i la CUP. El PP no s'ha constituït com a grup parlamentari, així no ha pogut registrar cap proposta pròpia i, per això, s'ha adherit als documents presentats per C's i PSC. Amb tot, tant Xavier García Albiol com Inés Arrimadas han criticat els d'Iceta per anar per lliure i no contribuir a un document unitari.
Només aconseguiran allargar la tramitació uns dies
Com a conseqüència de la presentació d’aquestes resolucions la Mesa del Parlament ha aturat el tràmit per via d'urgència de la proposta de resolució de Junts pel Sí i la CUP que té per engegar la constitució de la República Catalana. A més, es dóna el cas que ha de ser la junta de portaveus qui fixi la data del ple en què es debatrà aquesta proposta, i aquest òrgan a dia d’avui encara no es pot reunir perquè el Partit Popular encara no s'ha constituït com a grup parlamentari -té temps fins dijous 5 de novembre. Les traves de les formacions unionistes previsiblement faran allargar la tramitació, però només uns dies.
D'altra banda, Ciudadanos ha volgut posar més traves reclamant als serveis jurídics de la cambra que elaborin un informe per determinar la legalitat de la proposta de resolució de Junts pel Sí i la CUP d'inici del procés sobiranista, però això ha estat de moment rebutjat per la mesa del Parlament.
Rabell continua creient en utopies
D'altra banda, Catalunya Sí que es Pot ha registrat una proposta de resolució on reclama que el Parlament porti al Congrés una proposició de reforma de la llei orgànica de referèndums per tal de celebrar-ne un a Catalunya de forma pactada i amb “garanties” i sense haver de fer una reforma constitucional.
El seu líder, Lluís Rabell, ha defensat un camí “transitable” que segur que té més suports a Espanya, ha dit, que la solució “unilateral” de Junts pel Sí i la CUP. Rabell, que considera el 20-D clau per canviar la correlació de forces, ha demanat que la seva proposta sigui debatuda “en peu d’igualtat” respecte al text independentista, contra el que SíQueEsPot no presentarà esmenes.
Notícies relacionades
- La premsa espanyola commocionada per la declaració del Parlament 27.10.2015.
- El PSC i Duran esclaten en contra la resolució d’inici del procés d'independència 27.10.2015.
- Això va de debò: acord per la declaració d’inici de procés d’independència 27.10.2015.
- Forcadell: “Posem-nos a caminar, visca la República catalana!” 26.10.2015.