UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 4492 La Fira de Santa Llúcia de Barcelona s'inaugura amb 265 parades davant de la Catedral ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

La Fira de Santa Llúcia de Barcelona s'inaugura amb 265 parades davant de la Catedral

El primer testimoni de la Fira data de 1786

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Aquest divendres s'inaugurarà una nova edició de la Fira de Santa Llúcia, la més antiga de totes les fires tradicionals que se celebren a Barcelona al voltant de les festes de Nadal. Enguany s'han instal·lat 265 parades en tota l'avinguda de la Catedral ja que les obres de rehabilitació que s'estan duent a terme a la façana del temple condicionen lleugerament la ubicació de les parades. D'aquesta forma la fira s'estén més que altres anys per l'avinguda i no s'habilitaran en aquesta ocasió al pla de les escales de la catedral. Aquest dijous els venedors acabaven d'ornamentar i guarnir les parades davant la mirada de molts curiosos que han passat per davant de la Catedral i s'han trobat, com cada any per aquestes dates, amb la fira.
fira santa llúcia
Comparteix
   

Les 265 parades amb les que compta aquesta edició de la Fira de Santa Llúcia estaran agrupades en tres sectors principals. El sector de verd per a les parades on es vendran arbres de Nadal i molsa pels pessebres, el sector de figures per a les parades de venda dels elements tradicionals del pessebre, i el sector d'artesania que agruparà de manera genèrica les parades dedicades als productes relacionats amb les festes i que s'elaboren de manera artesanal, entre elles les parades de venda de les tradicionals simbombes nadalenques.

La Fira de Santa Llúcia romandrà oberta fins el 23 de desembre en horari diari i sense interrupció de les 10 del matí a les 10 de la nit.

La data més antiga que es coneix de la Fira de Santa Llúcia correspon a l'any 1786. Antigament, es feien a la ciutat tres fires per aquestes dates pròximes a Nadal: la primera, el 8 de desembre, a la plaça Sant Jaume; la segona, per Santa Llúcia, el dia 13, al Pla de la Seu; i la tercera, per Sant Tomàs, el dia 21, a la plaça Nova. A principis del segle passat es van unificar totes tres a la plaça de la Catedral.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Joan Manuel fletxa Espinelves
30 de novembre de 2007, 08.27 h

I aquest dissabte també comença la XVIIª edició de la Fira de l'Avet d'Espinelves.

Hi esteu convidats.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.