directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 16:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Un expert lamenta que la gestió centralitzada d'Aena perjudiqui aeroports que 'funcionen', en l'aniversari de la T1

Troba necessària una 'gestió descentralitzada' del Prat

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El professor d'Economia Regional de la Universitat de Barcelona, Joaquim Solà, considera que 'una gestió descentralitzada, a nivell local i de la Generalitat, de l'Aeroport de Barcelona ajudaria a prendre decisions estratègiques que contribuirien a que les companyies aèries apostessin per convertir el Prat en un 'hub' amb connexions internacionals'. La mateixa setmana que la T1 compleix un any, aquest expert critica que el model espanyol, que es basa en les decisions centralitzades d'Aena, 'acaba finançant els molts aeroports deficitaris econòmicament i innecessaris socialment amb els diners que generen els aeroports que sí que funcionen'.
t1 terminal 1 el prat aeroport
Comparteix
   


Etiquetes
'Mentre l'Estat tingui aquesta mentalitat, serà difícil que això canviï perquè hauria de buscar finançament per un altre camí', ha explicat. Segons Solà, la gestió del Prat hauria de ser a través d'un consorci amb participació d'empreses privades, d'ens locals i de la Generalitat. 'Com més a prop del territori estigui la gestió de l'aeroport millor. Això és el que passa a la resta d'Europa'.

Balanç positiu de la T1

Tanmateix, Solà ha valorat positivament el funcionament de la T1 durant el primer any i l'ha destacada 'com una infraestructura molt necessària pel desenvolupament sostenible de l'aeroport a causa de la insuficiència i la ineficiència que arrossegava la T2'. Segons aquest expert, el problema de la T1 ha estat que s'ha posat en funcionament en un moment de recessió del trànsit aeri, que s'ha situat per sota dels 30 milions de passatgers anuals.

La inauguració de la T1 ha permès al Prat funcionar d'una manera 'més eficient' des del punt de vista de la mobilitat i ha avançat que 'el gran impacte de la nova terminal està per arribar, ja que ofereix un potencial de creixement durant els propers anys'. A diferència de molts aeroports europeus, que es troben 'saturats', l'Aeroport de Barcelona 'té bones perspectives d'expansió, en especial quan estigui rehabilitada la terminal antiga, i pugui arribar a acollir entre 50 i 60 milions de passatgers a l'any, el doble de la seva capacitat actual'.

La manca de restriccions a curt termini, poden convertir el Prat en un aeroport 'atractiu per moltes companyies que tinguin dificultats per operar en altres aeroports més saturats en els propers 10 o 15 anys', especialment després que Iberia hagi apostat per Madrid-Barajas com el seu 'hub' europeu i hagi abandonat pràcticament el Prat.

Sistema aeroportuari català

Per últim, Solà ha demanat que la gestió del sistema aeroportuari català també es faci de manera descentralitzada, 'amb Barcelona com a aeroport principal i Girona i Reus jugant un paper subsidiari, però important, especialitzant-se en línies de 'baix preu'. Això, 'permetria gestionar els aeroports com empreses, competint entre ells, amb la implicació també dels ens locals d'aquests territoris', i superar així l'actual model, en què el Prat, 'a partir de l'estratègia d'Aena, s'ha convertit en un aeroport subsidiari de Barajas'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
18 de juny de 2010, 10.37 h

-la T1 FA un any. No 'compleix'


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
independència fletxa per independitzar
17 de juny de 2010, 19.41 h

Escanya i romania,son els dos únics països d'Europa on els aeroports son estatals,per que deu ser ?? curiós que ni CiU ni ERC,mai han fet rés per canviar rés de rés.El pare deia,no hi a mal que per bé no vingui.En aquests cas es així,dintrè pocs mesos Catalunya serà independent,el primer que s'ha de fer es privatitzar els ports i aeroports.Quants milers de mil.lions D'euros representa això ? els suficients per invertir en L'eix mediterrani,per inversions en recerca i tecnologia,en ho... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.