
Antonio Gala titlla els independentistes de “catalans dolents i tèrbols”
L’escriptor barreja de manera matussera el Principat amb els refugiats en el moment més delicat
Antonio Gala torna a desbarrar i insinua que els independentistes són els “catalans dolents”, en un exemple més d’intolerància per la diversitat d’opinions que arriba del sector ‘intel·lectual’ de l’Estat. L’Escriptor diu en un article al diari El Mundo que sabríem si el “somni europeu” continua disminuït o ja s’ha dissipat del tot si “els catalans dolents ens deixessin lliures”, en referència al debat sobiranista.
Els refugiats no han de desconcentrar Europa del tema català, segons Gala
Una afirmació que es pot entendre com que els secessionistes han ‘segrestat’ l’opinió pública i els mitjans de comunicació, perquè no parlen de res més. En qualsevol cas, Gala barreja en aquesta columna d’opinió l’onada de refugiats a Europa amb Catalunya, un ‘còctel molotov’ explosiu. “Per què els catalans tèrbols no estan atents al que succeeix? Tant de bo no sigui pes suficient el de la milionària acollida per a desconcentrar Europa”, diu l’autor, que no concreta en què s’ha de concentrar el Vell Continent respecte Catalunya, si a dir que no a la independència, o a prendre part en el conflicte de manera més bel·ligerant.
Demana que Catalunya aculli quatre milions de refugiats
Al llarg de l’article, Antonio Gala intenta abordar el tema dels refugiats però mencionant Catalunya de manera gairebé aleatòria: “Hi ha més de quatre milions de sirians a Turquia... (No faria Catalunya la bondat d’acollir-los? Així es distrauria –‘Mas o menos’- en alguna cosa beneïble)”. El controvertit text acaba dient “després del dur èxode, repressió i pobresa: això era el Nord? Quin exemple donem, Catalunya”. Un article que arriba just quan el debat sobre els refugiats és més crític que mai arran dels atemptats terroristes a París divendres passat.
"Luchar por la independencia es de subnormales"
La columna d’opinió utilitza molts subterfugis, però els precedents de Gala com a antiindependentista són ben clars: “Luchar por la independencia es de subnormales”, va dir a un article d’El Mundo el febrer de l’any passat, tal i com recull el llibre ‘Zugzwang. El Dietari del Procés’, dels germans Guifré Jordan i Oriol Jordan. Una exclamació que ja denotava la capacitat de tolerar la diversitat d’opinions de l’escriptor castellà.