![doble fletxa](/img/icones/fletxa_blava.png)
El lema de campanya del PSC fa olor de resclosit
Els socialistes tornen a plantejar una campanya en negatiu i basada en els atacs al PP com en l'època Zaragoza
El PSC ha plantejat una campanya pel 20D amb la mateixa ‘proposta’ electoral central que en els últims dos comicis espanyols: carregar contra el PP i buscar la confrontació bipartidista. Els socialistes catalans han presentat aquest migdia la campanya, i un dels lemes que utilitzaran és “#femforaRajoy”, al qual li han afegit el hashtag perquè sigui el leitmotiv del partit a Twitter les properes setmanes, així que desplaçarà el teòric lema principal ‘Som la solució’. El plantejament d’enfrontament amb els populars és un ‘déjà-vu’ respecte les campanyes de 2008 i 2011, i més si es repassen les hemeroteques.
Comparteix
TweetEtiquetes
Factoria José Zaragoza
El lema “Fem fora Rajoy” és de la factoria José Zaragoza –número 4 de Chacón-, ja que l’antic secretari d’Organització del PSC es va fer famós el 2008 amb el “Si tu no hi vas, ells tornen”. A les següents generals tres anys després, hi va tornar amb el lema “Per a Catalunya no és el mateix Rubalcaba que Rajoy”. Dos lemes que buscaven ser el vot útil de l’esquerra al Principat i que perpetuaven el bipartidisme. Els resultats de 2008 van ser 25 diputats socialistes a Catalunya i els de 2011 en van ser 14. Ara, amb el ‘PPSOE’ trencat, cap enquesta dóna 10 escons als de “fem fora Rajoy”, potser en part per no haver estat capaços de mostrar una nova manera de fer política.